رانندگان اتوبوس‌های خصوصی شهرداری بجنورد یارانه می‌گیرند


رانندگان اتوبوس‌های خصوصی شهرداری بجنورد یارانه می‌گیرند

بجنورد- ایرنا- سرپرست سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: پرداخت یارانه به رانندگان فعال در ناوگان اتوبوسرانی بخش خصوصی مرکز استان مصوب شده است که به‌زودی اجرا می‌شود.  

حمیدرضا شافعی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پرداخت یارانه کمکی ویژه جبران خسارات کرونا در هیات مدیره سازمان اتوبوسرانی به تصویب رسیده است و در روزهای آتی و یا اوایل دی‌ماه اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه رانندگان بخش خصوصی پیش از این هم از یارانه ۱۰ میلیون ریالی بهره مند شده بودند، افزود: در این مرحله هر راننده فعال در ناوگان بخش خصوصی ۲۰ میلیون ریال یارانه بلاعوض معیشتی دریافت می کند.

وی با بیان اینکه در خصوص پرداخت یارانه برای ماه های آتی نیز تصمیم گیری می شود، خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا و تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی، فشار مضاعفی بر رانندگان بخش خصوصی اتوبوسرانی وارد شده است.

شافعی درباره حمایت از ناوگان اتوبوسرانی بخش خصوصی گفت: با توجه به شیوع کرونا و کاهش شدید درآمد رانندگان، این قشر در چند مرحله مورد حمایت قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: پیش از این در یک مرحله ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در مرحله دیگر ۱۴ میلیارد ریال اعتبار برای خرید لوازم یدکی و قطعات مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بجنورد هزینه شد که ناوگان بخش خصوصی هم از این حمایت ها برخوردار شدند.

وی گفت: رانندگان بخش خصوصی ناوگان اتوبوسی شهرداری بجنورد امسال به مدت ۶ ماه از سوخت رایگان بهره مند شده اند تا فشارهای اقتصادی و مالی بر روی آنان کمتر باشد.

سرپرست سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: ۶۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مرکز استان و حومه فعال هستند که نیمی از آن متعلق به بخش خصوصی است.

بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه ۳۵ تا ۴۰ هزار مسافر با ناوگان اتوبوسی شهر جابه جا می شوند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو