وضعیت هوای قم ناسالم شد


وضعیت هوای قم ناسالم شد

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: با توجه به افزایش ذرات معلق هوا، شاخص کیفیت هوا در شهر قم در وضعیت ناسالم برای عموم مردم قرارگرفته است.

سید محمدرضا بهشتی پور در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با توجه به پایداری هوا در روزهای گذشته و از صبح امروز، میزان ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در هوای شهر قم افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی هوای شهر قم، بهتر است افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری کرده و دیگر افراد نیز فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

وی گفت: امیدواریم در روزهای پایانی هفته، با تغییر شرایط جوی، شاهد کاهش میزان ذرات معلق در هوا باشیم، اما از شهروندان محترم جدا تقاضا می کنیم از ترددهای غیرضروری در سطح شهر اجتناب کنند.

بهشتی در پایان با بیان اینکه شهروندان باید در مسیرهای کوتاه از دوچرخه استفاده کرده و یا پیاده روی کنند، تصریح کرد: در روزهای سرد سال به دلیل بروز پدیده وارونگی دما، باید میزان استفاده از وسایل نقلیه موتوری به حداقل برسد تا شاهد ایجاد آلودگی هوا در شهر نباشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا