بهترین بازی های شوتر اول شخص سال 2020 که باید تجربه کنید


بهترین بازی های شوتر اول شخص سال 2020 که باید تجربه کنید

گجت نیوز اگر به سبک First-person shooter علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های شوتر اول شخص سال 2020 آشنایی پیدا کنید. اول شخص شوتر یکی از محبوب‌ترین سبک‌های دنیای بازی است. در ادامه به معرفی بهترین بازی های شوتر اول شخص سال 2020 خواهیم پرداخت. در روزهای پایانی سال 2020 میلادی، به آثار اکشن... نوشته بهترین بازی های شوتر اول شخص...

اگر به سبک First-person shooter علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های شوتر اول شخص سال ۲۰۲۰ آشنایی پیدا کنید.

اول شخص شوتر یکی از محبوب‌ترین سبک‌های دنیای بازی است. در ادامه به معرفی بهترین بازی های شوتر اول شخص سال ۲۰۲۰ خواهیم پرداخت.

در روزهای پایانی سال ۲۰۲۰ میلادی، به آثار اکشن منتشر شده در ماه‌های اخیر نگاهی خواهیم انداخت تا بهترین‌های سبک FPS را به شما معرفی کنیم.

بهترین بازی های شوتر اول شخص سال ۲۰۲۰

تمامی عناوین شوتر منتشر شده در سال جاری، موفق ظاهر نشدند اما شاهد عرضه آثار درجه یکی هم بودیم که مورد توجه مخاطبان قرار گرفتند. لازم به ذکر است که این فهرست بر اساس نمره منتقدان و میانگین امتیاز آثار در سایت متاکریتیک تنظیم شده است.

– بازی Serious Sam 4

بهترین بازی های شوتر اول شخص سال 2020 که باید تجربه کنید

بهترین بازی های شوتر اول شخص سال 2020 که باید تجربه کنید امتیاز متاکریتیک: ۶۸

داستان قسمت چهارم سام ماجراجو، قبل از اتفاقات قسمت سوم (Serious Sam 3: BFE) رخ می‌دهد. پس از اینکه موجودات فضایی بیگانه به کره زمین حمله می‌کنند، سام و باقی اعضای تیمش تلاش می‌کنند تا شهر خود را نجات دهند. مشابه قسمت‌های قبلی، بازیکنان اسلحه‌های جذاب زیادی در دست دارند و در یک نقشه نسبتا بزرگ باید با موج‌های عظیمی از دشمنان رو به رو شوند. گیم پلی بازی شاید نسبتا ساده باشد اما سرگرم کننده است و تازه واردها هم به راحتی می‌توانند با اثر ارتباط برقرار کنند.

مجموعه Serious Sam یکی از خاطره ‌انگیزترین سری بازی‌های شوتر تاریخ به حساب می‌آید و قسمت چهارم آن نیز همان مسیر نسخه‌های قبلی را ادامه داده است. این بازی هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی (استیم / گوگل استادیا) در دسترس قرار دارد. سازنده بازی، شرکت دیوالور دیجیتال (Devolver Digital) با گوگل قرارداد دارد و این بازی تا اطلاع ثانوی در انحصار زمانی استادیا خواهد بود. پس از پایان این دوره، نسخه کنسولی بازی نیز در سال ۲۰۲۱ برای ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ منتشر می‌شود. نسخه ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ بازی هنوز تایید نشده است.

– بازی Hyper Scape

بهترین بازی های شوتر اول شخص سال 2020 که باید تجربه کنید

بهترین بازی های شوتر اول شخص سال 2020 که باید تجربه کنید امتیاز متاکریتیک: ۶۸

هایپر اسکیپ یک بازی بتل رویال رایگان است که در مقایسه با آثار مشابه، ویژگی‌های خاص زیادی دارد. داستان بازی در آینده رخ می‌دهد، جایی که بشریت به یک دنیای مجازی به نام هایپر اسکیپ پناه برده است. البته هایپر اسکیپ مشکلات فنی زیادی دارد و هنوز مدت زمان زیادی باقی مانده تا به فرمی ایده آل برسد اما پتانسیل زیادی در آن دیده می‌شود و می‌توان متصور بود که در آینده نزدیک، به یک رقیب جدی برای آثاری همچون فورتنایت، اپکس لجندز و کال آف دیوتی: وار زون تبدیل شود.

بازی Hyper Scape هم‌اکنون بر روی رایانه‌های شخصی، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان در دسترس است. این بازی که تقریبا میان نسلی به حساب می‌آید، به کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس نیز خواهد آمد.

– بازی Phantom: Covert Ops

بهترین بازی های شوتر اول شخص سال 2020 که باید تجربه کنید

بهترین بازی های شوتر اول شخص سال 2020 که باید تجربه کنید امتیاز متاکریتیک: ۷۵

فانتوم یک بازی مخفی کاری برای هدست‌های واقعیت مجازی آکیولس کوئست (Oculus Quest) است. شما می‌توانید به دشمنان شلیک کنید یا پنهان شوید و از مبارزات خودداری نمایید. وظیفه شما این است که از یک حمله اتمی در یک پایگاه نظامی جلوگیری کنید. با اینکه بازی نسبتا کوتاه است و داستان آن خیلی زود به پایان می‌رسد اما اثر به شکلی طراحی شده که می‌توانید آن را بارها و بارها تجربه کنید.

آزادی عمل شما در انجام مراحل قابل توجه است، می‌توانید هجومی بازی کنید و همه را نابود سازید یا مخفی کارانه پیش بروید. همچنین بازیکنان با توجه به عملکرد خود در هر ماموریت، امتیاز دریافت می‌کنند. بنابر این می‌توانید با انجام بهتر مراحل، امتیاز بیشتری دریافت کنید. اگر به عناوین واقعیت مجازی علاقه مند هستید، بازی Phantom: Covert Ops می‌تواند شما را راضی کند.

– بازی Post Void

بهترین بازی های شوتر اول شخص سال 2020 که باید تجربه کنید

بهترین بازی های شوتر اول شخص سال 2020 که باید تجربه کنید امتیاز متاکریتیک: ۷۶

بازی پُست وُید از نظر جلوه‌های بصری، مخاطبان را به یاد عناوین آرکید کلاسیک می‌اندازد و شاید اگر تصاویر آن را ببینید، نتوانید حدس بزنید که از عناوین عرضه شده در سال ۲۰۲۰ است. اما فریب ظاهر آن را نخورید، این بازی به شدت سریع، پر هرج و مرج و البته هیجان انگیز است. دشمنان شما قدرتمند هستند اما خیلی زود کشته می‌شوند، به شرط اینکه واکنش‌های سریعی داشته باشید. در بازی چهار اسلحه در اختیار دارید: یک پیستول، شات گان، چاقو و یوزی. استفاده درست از این اسلحه‌ها، می‌تواند بقای شما را تضمین کند.

بخش گرافیک و جلوه‌های بصری، تنهایی جایی نیست که بازی Post Void به آثار کلاسیک ادای دین می‌کند؛ شما باید برای رسیدن به پایان، ۱۱ مرحله سخت را به اتمام برسانید و اگر کشته شوید، همه چیز از ابتدا آغاز می‌شود! اتفاقی که برای تازه واردها بسیار آزاردهنده و چالش برانگیز خواهد بود.

– بازی Call Of Duty: Black Ops Cold War

بهترین بازی های شوتر اول شخص سال 2020 که باید تجربه کنید

بهترین بازی های شوتر اول شخص سال 2020 که باید تجربه کنید امتیاز متاکریتیک: ۷۹

با اینکه تاکنون نسخه‌های زیادی از مجموعه ندای وظیفه منتشر شده است اما باز هم طرفداران برای نسخه‌های جدید آن هیجان زده می‌شوند. نسخه جنگ سرد، کمتر از یک ماه قبل منتشر شد و توسعه آن بر عهده استودیوی تری آرک (Treyarch) بوده است. این نسخه اتفاقات بین قسمت اول و دوم مجموعه بلک اپس را روایت کند و در آن شاهد بازگشت جیسون هادسون (Jason Hudson)، فرانک وودز (Frank Woods) و الکس میسون (Alex Mason) هم هستیم.

در کنار بخش داستانی کوتاه اما تعلیق آمیز و نفس گیر بازی، بخش آنلاین آن نیز مطابق معمول می‌تواند شما را برای ساعت‌ها و روزها سرگرم کند. در بخش چند نفره، مُدهای محبوبی همانند تیم دث مچ، جستجو و نابودی (Search and Destroy)، دامنیشن (Domination) و کیل کانفیرمد (Kill Confirmed) در دسترس شما قرار دارند. از مُدهای جدید بازی می‌توان به وی آی پی اسکورت (VIP Escort)، اسلحه‌های ترکیبی (Combined Arms) و مُد فایرتیم (Fireteam) اشاره کرد. بازی Call Of Duty: Black Ops Cold War هم‌اکنون برای پلی استیشن ۴، ایکس وان، رایانه‌های شخصی، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس در دسترس قرار دارد.

– بازی Call Of Duty: Warzone

بهترین بازی های شوتر اول شخص سال 2020 که باید تجربه کنید

بهترین بازی های شوتر اول شخص سال 2020 که باید تجربه کنید امتیاز متاکریتیک: ۷۹

با اینکه وار زون در سال گذشته، به عنوان یکی از مُدهای بازی مدرن وارفر (Modern Warfare) منتشر شد اما حالا یک اثر مستقل رایگان به حساب می‌آید. این بازی در چند ماه اخیر به یکی از محبوب‌ترین‌های ژانر بتل رویال تبدیل شده و در هر مسابقه آن، ۱۵۰ بازیکن برای پیروزی به رقابت می‌پردازند. شما می‌توانید به صورت انفرادی، دو نفره، سه نفره و چهار نفره در مبارزات شرکت کنید.

بر خلاف اکثر بتل رویال‌ها، اگر در این بازی کشته شوید، وارد یک میدان مبارزه تک به تک می‌شوید و شانس بازگشت به مسابقه را دارید. اگر هم ناموفق بودید، هم‌تیمی ها می‌توانند با پول داخل بازی، شما را خریداری کرده و بازگردانند. اگر از طرفداران کال آف دیوتی هستید یا به طور کلی از عناوین بتل رویال لذت می‌برید، بازی Call Of Duty: Warzone را حتما باید امتحان کنید. این بازی در دو ماه اول عرضه، بیش از ۶۰ میلیون بار دانلود شد.

– بازی Valorant

بهترین بازی های شوتر اول شخص سال 2020 که باید تجربه کنید

بهترین بازی های شوتر اول شخص سال 2020 که باید تجربه کنید امتیاز متاکریتیک: ۸۰

یک بازی شوتر رایگان دیگر که این روزها به اوج محبوبیت رسیده است. گیم پلی ولورانت تلفیقی از کانتر استرایک: گلوبال آفنسیو و اورواچ است و در مقایسه با آثار شوتر کژوال، تاکتیکی تر پیش می‌رود. در هر مسابقه، دو تیم پنج نفره در مقابل یک دیگر قرار می‌گیرند و هر کدام از شخصیت‌های بازی دارای قدرت‌های خاص خود هستند. شما باید ساعات زیادی را سپری کنید تا با شخصیت‌ها و قابلیت‌های آن آشنا شوید و ببینید کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

همان طور که بالاتر هم اشاره شد، بازی Valorant نسبت به عناوین شوتر کژوال همانند کال آف دیوتی یا بتلفیلد کمی چالش برانگیزتر است. برای مثال هنگامی که در حرکت باشید، تیرهای شما مستقیم نمی‌رود و به احتمال زیاد به دشمن برخورد نخواهد کرد. اگر می‌خواهید دقت شلیک شما بالا باشد، باید در لحظه شلیک، بی‌حرکت باشید. این بازی با توجه به ساختاری که دارد، همانند کانتر، تنها برای رایانه‌های شخصی منتشر شده است. ولورانت فعلا نسخه کنسولی ندارد و شاید هرگز نداشته باشد.

– بازی Deep Rock Galactic

بهترین بازی های شوتر اول شخص سال 2020 که باید تجربه کنید

بهترین بازی های شوتر اول شخص سال 2020 که باید تجربه کنید امتیاز متاکریتیک: ۸۵

بازی دیپ راک گالاکتیک نزدیک به دو سال در حالت دسترسی زودهنگام (Early Access) قرار داشت و نسخه کامل آن سرانجام در اواسط سال ۲۰۲۰ منتشر شد. این بازی که توسط استودیوی دانمارکی گوست شیپ گیمز (Ghost Ship Games) ساخته شده، توانسته طرفداران زیادی به دست بیاورد و در مجموع اثر خوش ساختی است.

در این بازی شوتر آنلاین، می‌توانید به صورت انفرادی یا در تیم‌های دو الی چهار نفره به بازی بپردازید. وظیفه شما این است که به غارهای مختلف رفته و ماموریت‌های خاصی را انجام دهید. با توجه به تجهیزات مختلفی که در اختیار شما قرار گرفته، می‌توانید بدون هیچ مشکلی، هر دیواری را سوراخ یا منفجر کنید و از هر مسیری که دوست دارید به سوی اهداف خود پیش بروید. در این میان، چالش اصلی شما، مقابله با موجودات فضایی کوچک و بزرگی است که در غارها پنهان شده‌اند. بازی Deep Rock Galactic هم‌اکنون برای ایکس باکس و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نسخه کامپیوتری بازی را از پلتفرم استیم خریداری کنید.

– بازی DOOM Eternal

بهترین بازی های شوتر اول شخص سال 2020 که باید تجربه کنید

بهترین بازی های شوتر اول شخص سال 2020 که باید تجربه کنید امتیاز متاکریتیک: ۸۸

دوم بازگشته است، آن هم شکوهمندانه‌تر از همیشه. مشابه قسمت‌های قبلی، این بار هم در نقش دوم اسلیر (Doom Slayer) بازی می‌کنید و برای نابودی دشمنان، اسلحه‌های زیادی در اختیار خواهید داشت. اگر تاکنون دوم بازی نکرده‌اید، باید بدانید که کلید پیروزی در «همیشه حرکت کردن» است. بازی دوم اترنال همانند نسخه‌های پیشین، تمرکز ویژه‌ای بر روی سرعت و تحرک دارد و اگر می‌خواهید از جهنمی که جلوی شماست، زنده خارج شوید، باید در تمامی لحظات حرکت کنید. بازی DOOM Eternal از آن عناوینی نیست که در یک گوشه پنهان شوید و دشمنان را از پشت دیوار نابود کنید. اگر ثابت باقی بمانید، بارها و بارها کشته می‌شوید.

علاوه بر یک بخش داستانی غنی، بازی از بخش‌های آنلاین چند نفره هم بهره می‌برد که در آنجا می‌توانید برای انجام ماموریت‌های سخت، با دوستانتان متحد شوید. بسته الحاقی داستانی خدایان کهن (Ancient Gods) را هم فراموش نکنید که سازندگان در آن، محتواهای غافلگیرکننده‌ای را برای شما فراهم کرده‌اند. بازی دوم اترنال توسط شرکت بتسدا ساخته شده و هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، ایکس باکس سری ایکس، گوگل استادیا و پلی استیشن ۵ در دسترس قرار دارد. هیچ لیستی از بهترین بازی های شوتر اول شخص بدون دوم تکمیل نمی‌شد.

– بازی Half-Life: Alyx

بهترین بازی های شوتر اول شخص سال 2020 که باید تجربه کنید

بهترین بازی های شوتر اول شخص سال 2020 که باید تجربه کنید امتیاز متاکریتیک: ۹۳

بهترین بازی شوتر سال ۲۰۲۰، یک اثر واقعیت مجازی از مجموعه هاف لایف است. طرفداران این سری، برای سال‌ها در انتظار یک نسخه جدید بودند اما حالا که این بازی منتشر شده، با توجه به واقعیت مجازی بودن آن، متاسفانه هنوز هم بسیاری از مخاطبان نتوانسته‌اند تجربه‌اش کنند. البته شرکت ولو (Valve) قطعا به این مسائل آگاه بوده و می‌دانسته که انتشار اثر به صورت انحصاری برای VR، باعث می‌شود تا افراد زیادی فرصت تجربه کردن آن را نداشته باشند. اما سازندگان بر این باور بوده‌اند که این بازی فقط در صورت واقعیت مجازی بودن می‌توانسته به آن چیزی که آن‌ها در ذهن دارند، تبدیل شود.

داستان بازی در مورد آلیکس است که یک سفر دشوار را برای نجات دادن پدرش آغاز می‌کند. در کنار مبارزات، پازل‌های هوشمندانه‌ای هم در اثر قرار گرفته‌اند که باید حل کنید. بازی Half-Life: Alyx نه تنها یکی از بهترین بازی های شوتر اول شخص سال ۲۰۲۰ است بلکه یکی از بهترین عناوین واقعیت مجازی تاریخ هم به حساب می‌آید. شما برای تجربه این بازی، به یکی از هدست‌های ولو ایندکس (Valve Index)، اچ تی سی وایو پرو، کازموس، آکیولس کوئست و یا آکیولس ریفت اس نیازمند هستید.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های شوتر سال ۲۰۲۰ را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟