وام بانکی به2 هزار و 810 طرح اشتغال روستایی هرمزگان پرداخت شد


وام بانکی به2 هزار و 810 طرح اشتغال روستایی هرمزگان پرداخت شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: وام بانکی به 2 هزار و 810 طرح در قالب طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری این استان پرداخت شد.

هادی ابراهیمی روز سه شنبه در خصوص وام های بانکی پرداخت شده به طرح‌های اشتغال روستایی اظهار داشت: مجموع وام بانکی پرداخت شده به این طرح‌ها افزون‌بر سه هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال با پیش بینی اشتغال ۹هزار و ۱۷۴ نفر بوده است که با پرداخت این وام‌ها مناطق روستایی هرمزگان رونق گرفته و فرصت‌های شغلی فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: با اجرای طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، تاکنون چهار هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال وام بانکی به هرمزگان اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: سه هزار و ۳۹۹ طرح با مبلغی افزون‌بر پنج هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده که ۲ هزار و ۸۲۱ طرح با مبلغی افزون‌بر چهار هزار و ۷۰ میلیارد ریال ( ۴۰۷ میلیارد تومان) و پیش بینی اشتغال ۹هزار و ۳۲۷ طرح مصوب شده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بیان داشت: ایجاد اشتغال پایدار در روستاها به عنوان یکی از عوامل جلوگیری از مهاجرت و تأمین معیشت مردم در روستاها مطرح است که پرداخت وام بانکی برای ایجاد اشتغال در روستاها به منظور حمایت از این موضوع شکل ‌گرفته و این وام‌ها به رسته های اولویت‎دار و طرح‌های دارای توجیه اقتصادی و متناسب با ظرفیت‌های این استان و ایجاد اشتغال پرداخت می‌شود.

یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت تدبیر و امید، توسعه اشتغال پایدار در روستاها است و آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی به عنوان یکی از طرح‌های دولت در سال ۹۶ به اجرا درآمد که تا کنون افزون‌بر چهار هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال به هرمزگان اختصاص یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی