قدردانی رییس‌جمهوری از مهار بیماری آنفلوانزای پرندگان


قدردانی رییس‌جمهوری از مهار بیماری آنفلوانزای پرندگان

تهران - ایرنا - دفتر رییس جمهوری اعلام کرد: رییس جمهوری از اقدامات انجام شده برای مهار و مختومه کردن رخدادهای مربوط به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قدردانی کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «محمود واعظی» رییس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در نامه ای به کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، اعلام کرد: گزارش اقدامات انجام گرفته برای کنترل، مهار و مختومه کردن رخدادهای بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به استحضار رییس جمهوری رسید که وی از اقدامات انجام شده تشکر کرد.

پیشتر طبق گزارش های سازمان جهانی بهداشت دام، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تیپ H۵N۸ در یک مزرعه مرغ گوشتی در ژاپن مشاهده شد.

طبق آمارها سرایت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان توسط پرندگان مهاجر از کشوری به کشور دیگری انجام می شود. تالاب ها می توانند عامل بروز و تشدید بیماری آنفلوانزای پرندگان باشند.

سالانه بیش از چهار میلیون قطعه پرنده به ۶۲۰ نقطه آبگیر ایران مهاجرت می کنند که اقدام های کنترلی و پیشگیرانه در این باره انجام شد.

سازمان دامپزشکی در دو سال گذشته در زمینه طرح ملی هدفمند کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از جمله واکسیناسیون، رصد و پایش بیماری در مناطق روستایی و صنعتی اقدامات خوبی انجام داده است به طوری که سالانه برای مقابله با این بیماری بیش از ۱۲۰ میلیون دوز واکسن تزریقی تامین می شود.

طرح ملی هدفمند کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که از اواخر سال گذشته آغازشده، یک برنامه سه ساله است که ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل