پرسپولیس به دنبال اولین ستاره آسیایی ؛ جام تاریخی بالاخره به دست یحیی فتح می شود؟


پرسپولیس به دنبال اولین ستاره آسیایی ؛ جام تاریخی بالاخره به دست یحیی فتح می شود؟

در شرایطی که یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس با از دست دادن دو بازی، با شرایطی خاص تیمش را وارد دوحه و آماده فینال کرده، آماده جدال فینال شده‌اند. نوشته پرسپولیس به دنبال اولین ستاره آسیایی ؛ جام تاریخی بالاخره به دست یحیی فتح می شود؟ اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

پرسپولیس به دنبال اولین ستاره آسیایی ؛ جام تاریخی بالاخره به دست یحیی فتح می شود؟

از شناخت ترکیب توسط یحیی گل محمدی تا آغاز تمرین برای جام تاریخی
نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال.کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۵
پرسپولیس به دنبال اولین ستاره آسیایی ؛ جام تاریخی بالاخره به دست یحیی فتح می شود؟

در شرایطی که یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس با از دست دادن دو بازی، با شرایطی خاص تیمش را وارد دوحه و آماده فینال کرده، آماده جدال فینال شده‌اند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

با لغو دو دیدار رسمی مقابل نساجی مازندران و ذوب آهن اصفهان، به نظر می‌رسد کار شاگردان یحیی گل محمدی در پرسپولیس برای دیدار فینال سخت‌تر شده باشد. آنها آخرین دیدار رسمی خود را ۱۰ آذرماه مقابل شهرخودرو پشت سر گذاشتند و تا روز فینال ۱۹ روز بدون انجام بازی باید برابر اولسان کره جنوبی حاضر شوند.

با این حال یحیی از این بابت که در غیاب عیسی آل کثیر، وحید امیری و احسان پهلوان، بدون مصدوم تیمش را روانه دوحه کرده نیز شاید خوشحال باشد. انجام دو بازی مقابل ذوب آهن و نساجی مازندران شاید می‌توانست خطرات ناشی از مصدومیت و حتی ابتلای شاگردانش به کرونا را افزایش دهد و از این بابت او تیمی کامل را در اختیار دارد که بدون دردسر راهی محل انجام دیدار فینال شده است.

سرمربی سرخ‌ها برای پوشاندن خلا دیدار تا بازی فینال هم البته برنامه جالبی پیش بینی کرده بود و در قالب یکی بازی درون تیمی کاملا فشرده و رسمی، شاگردانش را محک زد. دیداری که باعث شد تا نفراتی که احتمال ذخیره بودن‌شان در فینال وجود دارد نیز با تمامی توان به دنبال این باشند تا شایستگی خود را به کادرفنی نشان دهند.

با این حال اکنون در فاصله ۵ روز مانده به فینال لیگ قهرمانان آسیا با حضور پرسپولیس و اولسان کره جنوبی، یحیی گل محمدی به شناخت کامل ۱۱ مرد اصلی خود برای این بازی دست یافته و در صورتی که مشکلی تا روز بازی به وجود نیاید، او تیمش را با همان شماتیک آخرین بازی درون تیمی برابر حریف به میدان خواهد فرستاد.

آنالیز فینالیست از هواپیما تا اتاق فنی توسط پرسپولیس

استفاده از نفرات باتجربه در سه خطوط دروازه، دفاع و میانی و امیدواری به گلزنی مهاجم جوان این تیم همانند بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان، در کنار در اختیار داشتن نیمکتی که در غیاب وحید امیری و احسان پهلوان به عنوان سرشناس‌ترین سکونشینان این بازی، بتوانند در جریان بازی شرایط را به سود سرخپوشان تغییر دهند، استراتژی کادرفنی برای این بازی خواهد بود.

کادرفنی و البته بازیکنان پرسپولیس که سفرشان به قطر مقارن با بازی نیمه نهایی شرق آسیا بود، از داخل هواپیما به تماشای این بازی نشسته بودند و تیم آنالیز و فنی سرخپوشان نیز قصد دارد به زودی با بررسی مشخصات فنی این بازی، آن را برای بازیکنان تشریح کنند و به نقاط ضعف و قوت حریف بپردازند.

پرسپولیس به دنبال اولین ستاره آسیایی ؛ جام تاریخی بالاخره به دست یحیی فتح می شود؟

هیچ جاسوسی قادر به تماشای تیم یحیی نیست

پرسپولیس که بعد از پشت سر گذاشتن قرنطینه کوتاه در هتل تورج (المشعل) اسکان یافته، طی روزهای باقی مانده تا فینال تمرینات خود را در سه زمینی که در اختیار دارد، دنبال خواهد کرد و تیم حراست و سرپرستی باشگاه نیز وظیفه محافظت از تمرینات و جاسوسی حریف را عهده‌دار خواهد بود. با این حال به مسوولان پرسپولیس این اطمینان خاطر داده شده که با توجه به مقررات کرونا و پروتکل‌ها، هیچ دسترسی برای افراد خارج از کاروان پرسپولیس برای تماشای تمرینات وجود نخواهد داشت و آنها قادر خواهند بود بدون دردسر کار را دنبال کنند.

امیری: مراقب بازیکنان اصلی باشید مصدوم نشوند

با توجه به محرومیت در نظر گرفته شده برای آل کثیر، او مجبور حضور در دوحه به همراه کاروان پرسپولیس را نیز به دست نیاورده است. با این حال احسان پهلوان و وحید امیری که در دیدار با النصر با محرومیت مواجه شدند، در این سفر تیم را همراهی کرده‌اند و با حسرت و امیدواری در انتظار فینال هستند. دو بازیکنی که به دلیل غیبت در این بازی تاریخی، در دیداری داخلی نیز در ترکیب اصلی حضور نداشتند تا شماتیک مدنظر یحیی برای فینال ترتیب داده شود. این دو بازیکن در تمرینات پیش از فینال نیز در قالب تیم تمرینی برابر هم‌تیمی‌های خود قرار خواهند گرفت. نکته جالب توجه اینکه امیری به عنوان نفر سرشناس در جمع ذخیره‌ها بارها به هم‌تیمی‌های خود سفارش می‌کرد مراقب بازیکنان اصلی باشند تا با مصدومیت احتمالی کار برای بازی فینال سخت نشود.

۴ جلسه تمرینی و ورود به استادیوم فینال

پرسپولیس تا روز فینال ۴ جلسه تمرینی فشرده را دنبال خواهد کرد تا در ۲۹ آذر مهیای حضور در استادیوم الجنوب و تقابل با اولسان کره جنوبی شود. طی این مدت سرخ‌ها باید همانند مراحل قبلی پروتکل‌های ویژه در زمان حضور در محل تمرین و بازگشت به هتل را دنبال کنند و تست‌های کرونا هم پابرجا خواهد بود. مهمترین تست اما روز ۲۸ آذرماه به انجام خواهد رسید؛ جایی که در صورت منفی شدن آن، سرخ‌ها قادر خواهند بود با فراغ بال در این بازی حاضر شوند و مصائب تلخی که الهلال عربستان به عنوان قهرمان فصل گذشته پشت سر گذاشت را به دنبال خود نبینند. برای این موضوع، کادرفنی و پزشکی و سرپرستی تیم تدارک ویژه‌ای برای بازیکنان در نظر گرفته‌اند و عبور و مرور و رفتار آنها کاملا تحت نظر خواهد بود تا مشکلی برای تیم به وجود نیاید.

از فینال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰؛ اینبار جام می‌خواهند

از تیمی که دو سال قبل توانست به فینال راه یابد، بوژیدار رادوشوویچ، سیدجلال حسینی، سیامک نعمتی، احسان حسینی، سعید حسین‌پور، امید عالیشاه، محمد انصاری، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی و بشار رسن در تیم باقی‌ مانده‌اند. تیمی که ماحصل تلاش بزرگ و شگفت انگیز آنها منتهی به ناکامی در استادیوم آزادی و کوتاه ماندن دست‌شان از جام شد. آنها این بار با تجربه بزرگی که به دست آورده‌اند، امیدوارند سرنوشتی متفاوت را تجربه کنند و در تک بازی فینال، بار دیگر با خاطره‌ای خوش دوحه را ترک کند. تنها ۵ روز به این اتفاق مانده و شاگردان یحیی موفق به سرانجام آن خواهند شد؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!