اگر عاشق داستان های کلاسیک و عاشقانه هستید، خواندن این 4 رمان را از دست ندهید


اگر عاشق داستان های کلاسیک و عاشقانه هستید، خواندن این 4 رمان را از دست ندهید

غرق شدن در رمان‌های عاشقانه جذابی که سال‌ها قبل با حال و هوای آن دوران نوشته شده‌اند و هنوز عشق در آن‌ها عشق است و هر چیزی سر جای خودش، یکی از لذتبخش‌ترین کارهای دنیا برای علاقمندان کتاب‌خوانی است. در این مقاله چهار عاشقانه کلاسیک را به شما معرفی کرده‌ایم و خلاصه‌ای از آن‌ها را […] نوشته اگر عاشق داستان های کلاسیک و عاشقانه هستید، خواندن این 4...

غرق شدن در رمان‌های عاشقانه جذابی که سال‌ها قبل با حال و هوای آن دوران نوشته شده‌اند و هنوز عشق در آن‌ها عشق است و هر چیزی سر جای خودش، یکی از لذتبخش‌ترین کارهای دنیا برای علاقمندان کتاب‌خوانی است. در این مقاله چهار عاشقانه کلاسیک را به شما معرفی کرده‌ایم و خلاصه‌ای از آن‌ها را برایتان نوشته‌ایم تا اگر به آن‌ها علاقمند شدید، بتوانید یک انتخاب عالی داشته باشید و از کتاب‌های جدیدتان لذت ببرید.

1.دزیره

اگر عاشق داستان های کلاسیک و عاشقانه هستید، خواندن این 4 رمان را از دست ندهید

فرض کنید مادر مادربزرگ‌تان زنی باشد که داستان عاشقانه‌ای بسیار عجیب را با یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین مردان تاریخ از سر گذرانده است و این داستان نسل به نسل آمده تا به شما به عنوان یکی از نوادگان او رسیده است. اتفاقی که برای داستان دزیره افتاد، همین اتفاق بود. داستان عاشقانه دزیره اثر آن ماری سلینکو با یکی از مشهورترین مردان تاریخ، یعنی ناپلئون بناپارت اتفاق افتاد و نسل‌ها بعد وقتی یکی از نوادگانش در حال تعریف کردن داستان مادربزرگش بود، زنی به نام آن ماری سلینکو که نویسنده و روزنامه نگار موفقی بود، این داستان را شنید و تصمیم گرفت آن را به رشته تحریر درآورد. نتیجه این ایده درخشان، شاهکاری به نام دزیره شد که یک رمان عاشقانه تاریخی برای تمان نسل‌های پس از خودش است و هنوز هم در لیست خرید فرهنگی نسل‌های قدیم و جدید قرار دارد.

ممکن است با خودتان بگویید نام ماری آنتوانت را هم‌زمان با ناپلئون شنیده‌اید، پس چرا خبری از دزیره نبوده است؟ جواب این سوال در ماجرای عاشقانه این دو نهفته است. ناپلئون جوان به واسطه نامزدی برادرش با خواهر دزیره با این خانواده آشنا شده و به دزیره دل می‌بندد. دزیره هم عاشق ناپلئون شده است و بعد از مدتی این علاقه منجر به نامزدی می‌شود؛ اما مدتی نمی‌گذرد که روند داستان این دو نفر به کل تغییر پیدا می‌کند. تغییری که خواندن آن پر از احساس و هیجان است.

2.غرور و تعصب

جین آستین خالق رمان‌های عاشقانه‌ای است که در طول تاریخ ماندگار شده‌اند و بارها و بارها انواع اقتباس‌ها از جمله اقتباس‌های سینمایی از روی‌شان ساخته شده است. یکی از بهترین نمونه رمان‌های عاشقانه جین آستین که هنوز هم بسیار خواندنی و جذاب است، «غرور و تعصب» نام دارد، رمانی بلند که سرگذشت جذاب خانواده پر شر و شور و هیجان انگیز «بنت» را تعریف می‌کند. این خانواده چندین فرزند دارد که همگی دختر هستند و داستان اصلی حول شخصیت دختر دوم این خانواده به نام لیزی یا الیزابت شکل می‌گیرد. او و خواهرش جین به نوعی تنها اعضای عاقل و نرمال خانواده‌شان هستند که مردم‌داری و آداب معاشرت را به خوبی رعایت می‌کنند؛ بقیه اعضای خانواده از جمله پدر و مادر و سایر خواهرها همگی در عوالم خودشان به سر می‌برند. تمام دغدغه مادر شوهر دادن دخترانش است و دختران کوچکتر هم سبکسرانه رفتار می‌کنند. در چنین شرایطی دو مرد جوان بسیار با شخصیت و هر دو از خاندان‌های معتبر انگلستان وارد زندگی جین و الیزابت می‌شوند. درست از همین جا است که روند زندگی خانواده بنت، جین و الیزابت و تمام اطرافیان‌‌شان تحت تاثیر قرار می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم چالش‌های جذاب بین زنان و مردان رمان محبوب غرور و تعصب را به هیچ وجه از دست ندهید. برای آنکه درباره این کتاب بیشتر بخوانید اینجا کلیک کنید.

3.ربکا

اگر عاشق داستان های کلاسیک و عاشقانه هستید، خواندن این 4 رمان را از دست ندهید

ربکا یکی از بهترین و معدودترین انواع رمان‌ عاشقانه است که ترکیبی از رمز و راز و معما را هم در خودش جا داده است. این شاهکار دافنه دوموریه که هنوز هم یکی از بهترین آثار سبک معمایی به شمار می‌رود، بهترین خرید کتاب برای دوستداران سبک‌های هیجانی ادبیات است. داستان با روایت دختری جوان شروع می‌‌شود که به عنوان ندیمه زنی ثروتمند مشغول کار است. در یکی از سفرهایی که به همراه این زن دارد، با مردی به نام آقای دوینتر آشنا می‌شود؛ مردی جوان و ثروتمند که به تازگی همسر خود به نام ربکا را از دست داده است و می‌خواهد مجددا ازدواج کند. نتیجه این آشنایی دلبستگی این دختر جوان و آقای دوینتر به یکدیگر و ازدواج آن‌ها با هم است. بعد از یک سفر رویایی این زوج که به عمارت دوینتر برگشته‌اند، دچار مشکلاتی می‌شوند؛ گویی حضور ربکا در تمام عمارت قابل احساس است و او اصلا نمرده. همین ماجرا یکی از جذاب‌ترین داستان‌های تاریخ را می‌سازد که آلفرد هیچکاک در سال 1940 از روی آن فیلم ربکا را ساخت و اخیرا نیز یک نسخه سینمایی جدیدتر از روی آن ساخته شده است. پیشنهاد می‌کنیم دانلود رمان عاشقانه ربکا را به هیچ وجه از دست ندهید.

4.جین ایر

یکی دیگر از زیباترین داستان‌های عاشقانه ادبیات کلاسیک را شارلوت برونته به رشته تحریر درآورد؛ رمانی به نام «جین ایر» که یکی از جذاب‌ترین و خواندنی‌ترین رمان‌های خواهران برونته است. جین ایر، داستان دختربچه‌ای به همین نام است که در کودکی هم پدر و هم مادرش را از دست می‌دهد. سرپرستی جین به خاله بدجنس او می‌رسد که مدت زمان زیادی هم طول نمی‌کشد؛ چون این زن و پسرش جین را به یک نوانخانه به نام نوانخانه لوود می‌فرستند؛ جایی که دختران کوچکی مثل جین در شرایطی سخت روزگار می‌گذرانند و باید درس بخوانند. بسیاری از دختر بچه‌های نوانخانه لوود بیمار می‌شوند و از بین می‌روند؛ از جمله دوست صمیمی جین. بنابراین روزگار جین ایر در این نوانخانه با غم زیادی می‌گذرد تا اینکه وقتی بزرگتر می‌شود به عنوان یک معلم سرخانه از این نوانخانه بیرون می‌رود و استخدام عمارت مردی به نام آقای راچستر می‌شود. او قرار است معلم سرخانه فرزند آقای راچستر شود. راچستر که در گذشته همسرش را از دست داده کم‌کم به جین علاقمند می‌شود و جین عاشق او می‌شود. این رابطه بسیار خوب پیش می‌رود تا اینکه یک اتفاق خیلی عجیب می‌افتد. اتفاقی که سرگذشت راچستر و جین را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد. خواندن این اثر زیبا و گیرا را به هیچ وجه از دست ندهید.

.inline-subscribe { background: #e9e9e9; padding: 15px 0; margin: 0 0 17px; } @keyframes gradient { 0% { background-position: 0% 50%; } 50% { background-position: 100% 50%; } 100% { background-position: 0% 50%; } } .inline-subscribe .inline-subscribe-text .sub-title { direction: ltr; text-align: right; } .inline-subscribe .inline-subscribe-text .main-title { font-size: 26px; } .inline-subscribe .inline-subscribe-text .cta { -webkit-appearance: none; -moz-appearance: none; appearance: none; background: 0 0; border: 0; -webkit-box-sizing: border-box; box-sizing: border-box; cursor: pointer; display: block; font-weight: 600; padding: 5px 9px; text-align: center; text-transform: inherit; text-overflow: ellipsis; -webkit-user-select: none; -moz-user-select: none; -ms-user-select: none; user-select: none; width: 100%; background-color: #0095f6; background-color: rgba(var(--d69,0,149,246),1); border-radius: 4px; color: #fff; color: rgba(var(--eca,255,255,255),1); position: relative; text-decoration: none!important; max-width: 300px; background: linear-gradient(-45deg, #ee7752, #e73c7e, #23a6d5, #23d5ab); background-size: 400% 400%; animation: gradient 15s ease infinite; } .inline-subscribe .inline-subscribe-text .cta i { padding-left: 5px; } @media only screen and (max-width: 767px) { .inline-subscribe .inline-subscribe-image img { max-width: 70px; } .inline-subscribe .inline-subscribe-text { padding-top: 15px;text-align: center; } }
اگر عاشق داستان های کلاسیک و عاشقانه هستید، خواندن این 4 رمان را از دست ندهید
صفحه جدید ما را دنبال کنید
هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد