توسعه متوازن قم با گسترش نواحی صنعتی تحقق پیدا می‌کند


توسعه متوازن قم با گسترش نواحی صنعتی تحقق پیدا می‌کند

قم - ایرنا - استاندار قم با تاکید بر اهمیت توسعه نواحی صنعتی قم گفت: گسترش و توسعه نواحی صنعتی قم در کنار 2 پتانسیل مهم این استان یعنی شهرک های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی می تواند توسعه متوازن را رقم بزند.

بهرام سرمست روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: شهرک های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برای قم پتانسیل بالایی به شمار می آیند.

وی همچنین با مثبت ارزیابی کردن عملکرد شهرک های صنعتی قم بیان داشت: شهرک های صنعتی قم به لحاظ زیرساخت های توسعه، جذب سرمایه گذار و حمایت و پشتیبانی صنعتی از بخش خصوصی کارنامه خوبی دارند.

وی فعالیت بیش از پیش منطقه ویژه اقتصادی را خواستار شد و افزود: منطقه ویژه نیز باید ظرفیت آن فعال تر شود و تحرک بیشتری داشته باشد.

استاندار قم تصریح کرد: نواحی صنعتی در کنار شهرک های صنعتی و منطقه ویژه به عنوان دو ظرفیت مهم و پیشران برای استان، امکان توسعه متوازن را فراهم می کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری قم در زمینی به مساحت ۲ هزار هکتار قرار دارد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هر کدام از بخش های پنج گانه استان به لحاظ برند سازی و هویت بخشی قابلیت توسعه دارند انجام کارهای مطالعاتی برای مشخص شدن این ظرفیت ها را ضروری خواند و یادآور شد: به عنوان نمونه در بخش خلجستان در رابطه با گردشگری و صنایع تبدیلی می توانیم زمینه های توسعه داشته باشیم که باید از بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

سرمست بیان کرد: یکی از معضل های موجود در این بخش مهاجرت ساکنان به شهر است که باید با استفاده از ظرفیت هایی مانند گردشگری این مهاجرت را معکوس کنیم.

بخش خلجستان با وسعت یک هزار و ۱۰۰ کیلومترمربع در غرب و شمال غرب استان قم قرار دارد این بخش دارای ۲ دهستان دستجرد و قاهان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توی 10 ثانیه حدس بزن / چه کسی از دست پلیس فرار کرده؟