تعیین جنسیت از روی ویار


تعیین جنسیت از روی ویار

خیلی از خانمها در مقطعی از بارداری خود با ویار روبرو می‌شوند. عده‌ای می‌گویند که می‌توان جنسیت بچه را بر اساس ماهیت این هوس‌ها تعیین کرد، اما واقعا تعیین جنسیت از روی ویار امکان دارد؟

خیلی از خانمها در مقطعی از بارداری خود با ویار و هوس های غذایی گوناگون روبرو می شوند. در حالیکه این هوس ها ممکن است برای یک نوع غذاهای مشخص یا غیرمعمول باشد، معمولا علاقه به خوردن چیزهای شیرین، شور، تند یا غذاهای چرب را شامل می شود.
گاهی اوقات حتی محصولات غیرغذایی هم شامل هوس و ویار می شوند.
به طور معمول ویار حاملگی با حالت تهوع هایی که در صبح در دوران بارداری رخ می دهد در بین هفته ی سوم تا هشتم سه ماه اول دوران بارداری رخ می دهد. اما اغلب هوس های بارداری در سه ماه دوم تشدید و در سه ماه سوم نیز بیشتر می شود.
به طور غیر معمول، هوس های بارداری در ۵۰ تا ۹۰ درصد زنان باردار رخ می دهد. ویار غذایی گاهی اوقات با نفرت از مواد غذایی رخ می دهد و موجب حالت تهوع و ناراحتی های معده می شود. در واقع زنان باردار با دیدن برخی مواد غذایی یا استشمام بوی گوشت خام یا پخته، واکنش نشان می دهند.
درحالیکه این هوس ها معمولا نتیجه تغییرات هورمونی و متابولیکی بدن هستند، عده ای می گویند که می توان جنسیت بچه را بر اساس ماهیت این هوس ها تعیین کرد، اما واقعا تعیین جنسیت از روی ویار امکان دارد؟
هوس یکی از شناخته شده ترین و قابل پیش بینی ترین علایم بارداری است. تغییرات هورمونی می توانند موجب تغییر ذائقه و بو شده و علاقه به یک غذای خاص یا گاهی اوقات غیرمعمول را توضیح دهد.
نوعی احساس کمبود غذایی موقت، به دلیل نیاز بالای غذایی بچه هم می تواند یک احتمال دیگر باشد. عدم وجود یک سری مواد غذایی ممکن است بدن را به نیاز بالای مصرف غذاهای بسیار مقوی ازنظر غذایی ترغیب کند. خوردن غذا در عین حال به احساسات و عواطف زنان هم مرتبط می شود.
در دوران بارداری ممکن است یک خانم، آگاهانه یا به طور ناخودآگاه در پی واکنش به یک سری نیازهای احساسی، هوس غذاهای متفاوتی بکند. در بعضی موارد هوس های او را به جنسیت بچه اش ربط می دهند.
همه ویارهای بارداری هم سالم و بی خطر نیستند. برخی از خانم ها به چیزهای عجیبی مثل خوردن خاک، گچ و مواد شوینده ویار پیدا می کنند.
تعیین جنسیت از روی ویار

ویار دوران بارداری، کمبود مواد غذایی

بعضی از خانم های باردار در این دوره ویارهایی برای چیزهایی که غذا نیستند نظیر گچ، خاک و مواد شوینده لباس یا غیره پیدا می کنند. ویار نوعی اختلال در غذا خوردن اجباری است که افراد را به هوس کردن چیزهایی که لزوما برای خوردن نیستند، وادار می کند.
بهترین توضیح برای ویار تلاش بدن برای جذب ویتامین ها و مواد معدنی است که ممکن است در رژیم غذایی او کم باشد و اصلا وجود نداشته باشد. این تمایلات همچنین به کمبودهای غذایی هم ربط داده می شود.
به طور مثال هوس بستنی یا مواد شوینده لباس می تواند به کمبود آهن در بدن و هوس شکلات می تواند به کمبود منیزیم مرتبط باشد. هوس خوردن گچ و خاک به کمبود اسیدهای چرب مهم در بدن ربط دارد و هوس های طبیعی تر نظیر هوش گوشت قرمز به کمبود پروتئین یا هوس هلو کردن به کمبود کاروتن ربط دارد. در بیشتر موارد وقتی ویتامین های مورد نیاز مصرف می شود، علائم ویار حل می شوند.

تعیین جنسیت از روی ویار، دختر است؟

ویار بارداری، امری طبیعی است و تعداد کثیری از زنان باردار از ماه دوم بارداری خود آن را تجربه می کنند. منتها ویار هر فردی با فرد دیگر متفاوت است. خیلی ها می گویند که هوس های غیرطبیعی در دوران بارداری در واقع به جنسیت بچه ربط دارند. به عنوان مثال اگر یک خانم باردار در ابتدا هوس چیزهای شیرین نظیر شکلات و آب نبات یا محصولات لبنیاتی به خصوص شیر بکند، می گویند که او صاحب فرزند دختر می شود.
اما متاسفانه هیچ مدرکی برای اثبات و حمایت این فرضیه وجود ندارد. بنابراین حتی اگر در کل دوران بارداری خود هوس کیک شکلاتی کرده اید، هنوز احتمال اینکه صاحب فرزند پسر شوید زیاد است.
تعیین جنسیت از روی ویار

تعیین جنسیت از روی ویا، پسر است؟

در اینجا برخی از ویارهای غذایی در هنگام بارداری جنین پسر ذکر شده است. این لیست به شما کمک می کند جنسیت جنین را حدس بزنید:
علاقه به غذاهای ترش مزه
اگر ویار مواد غذایی ترش مزه را دارید، احتمال بارداری پسر خیلی زیاد است. اگر ویار خاصی ندارید، به برنامه غذایی خود دقت کنید تا متوجه شوید به چه چیزی بیشتر تمایل دارید.
علاقه به نمک
در حالی که اشتیاق برای غذاهای شیرین به جنین دختر مربوط می شود، غذاهای شور به جنین پسر مرتبط هستند. بنابراین اگر ویار غذاهای شور دارید نوزاد شما پسر خواهد بود.
علاقه به ادویه های تند
شایع است که برخی از زنان که هرگز غذای تند نمی خورند، در طول بارداری تمایل به غذاهای تند پیدا می کنند. اگر شما یکی از آنها هستید، به احتمال زیاد پسر باردار هستید. مادران زیادی هستند که می گویند در حین بارداری پسر، ویار تندی داشته اند.
علاقه به لیمو
آیا عاشق لیموی خام هستید؟ پس به احتمال زیاد فرزند شما پسر خواهد بود. در صورتی که قبلا لیمو را به این شکل نمی خوردید احتمال پسر بودن جنین بیشتر می شود. اما تنها اثبات این فرضیه، تجربیات مادران دیگر است که پسر باردار بوده اند و در طول بارداری به لیمو علاقه داشته اند.
علاقه به گوشت
اگر دوست دارید رژیم بارداری شما بدون سبزیجات باشد، مطمئنا از گوشت خوشتان می آید. ویار گوشت یک عامل تعیین کننده برای پسر بودن فرزند شما است.
علاقه به ترشی جات
اگر ویار ترشیجات داشته باشید به احتمال زیاد فرزند شما پسر است. دلیل این امر حضور نمک افزوده شده در ترشی است. ویار نمک به عنوان ویار بارداری برای بارداری پسر محسوب می شود بنابراین ترشی جات نیز جزو ویار پسر هستند.
علاقه به پرتقال
اگر ویار شما نسبت به مرکبات، مانند پرتقال، بیشتر باشد، ممکن است فرزند شما پسر باشد. ممکن است این موضوع پشتوانه علمی نداشته باشد، اما بسیاری از زنان آن را تجربه کرده اند.

با این حال باز هم باید گفت که هیچ مدرک علمی برای اثبات این فرضیه وجود ندارد.
تعیین جنسیت از روی ویار

تعیین جنسیت، ملاحظات

تنها شیوه علمی برای اثبات جنسیت بچه انجام آزمایش هایی نظیر سونوگرافی در هفته بیستم بارداری است. در حالیکه ماهیت هوس های غذایی در زمان بارداری ممکن است حقایقی در خود به صورت نهفته داشته باشد، ولی به هر حال دلیلی برای اثبات قطعی جنسیت بچه نیست. این ویارها و هوس های غذایی تنها نتیجه تغییرات هورمونی و ذهنی روانی و نیازهای غذایی هستند.

مهم‌ترین مطالب در این‌باره:
همه ما در مورد نشانه های اولیه ای که نشان دهنده جنسیت جنین هستند چیزهایی شنیده ایم. اما آیا در مورد چگونگی تعیین جنسیت جنین یا درست و غلط بودن این نشانه ها اطلاع دارید؟

تعیین جنسیت، چرا باید از آن مطلع شویم؟
هنگامی که از باردار بودن خود مطلع می شوید نخستین چیزی که آرزو خواهید کرد داشتن فرزندی سالم است. اما از همان لحظه‌ای که جواب آزمایش بارداریتان مثبت می شود ممکن است به جنسیت جنین هم فکر کنید اما در نهایت خانواده ها صرف نظر از جنسیت، با آغوش گرم پذیرایی عضو جدید و سالم خانواده هستند.
ممکن است از قبل اسم هایی را انتخاب کرده باشید که فقط پسرانه یا فقط دخترانه باشند و تعیین جنسیت کودک باعث شود به اسم جدیدی احتیاج پیدا کنید و یا ممکن است جنین دوقلو باشد و نیازمند دو اسم، دختر یا پسر باشید.

تعیین جنسیت جنین، از چه زمانی امکان پذیر است؟
فرایندی که طی آن تعیین جنسیت انجام میشود، دیفرانسیاسیون جنسیت نامیده میشود. برای پی بردن به جنسیت جنین باید چندین ماه از بارداری بگذرد، اما در واقع جنسیت جنین از همان لحظه لقاح تعیین شده است.
ژن های جنین تعیین کننده جنسیت آن هستند. تمامی تخمک ها حاوی کروموزوم x هستند در حالی که اسپرم حاوی کروموزوم x و y است.
اگر تخمک توسط اسپرمی باردار شود که کروموزوم x به همراه داشته باشد، نتیجه آن تشکیل جنین دختر است اما اگر اسپرم حاوی کروموزوم y باشد، جنین پسر خواهد بود.
در اوایل بارداری، تمام تخمک ها یکسان هستند. در واقع، اگر بخاطر تاثیرات تستسترون نبود، تمامی نوزادها با ویژگی های زنانه رشد می کردند. تا هفته هفتم بارداری، جنین بافتی خواهد داشت که “مرز تناسلی” نامیده می شود.
با گذشت 5 هفته، در بدن جنین هورمون هایی ترشح می شود که رشد دستگاه تناسلی را سرعت می بخشد.
تمامی اندام های جنسی از مرز تناسلی به وجود می آید. تخمدانها و لابیا درست مانند بیضه ها هستند به این معنی که از یک سلول مشابه تشکیل شده‌اند؛ درست مانند کلیتوریس و آلت تناسلی مرد.
بنابراین هنگامی که این هورمون ها آزاد میشوند تفاوت میان اندام های جنسی ایجاد می شود.

زمان تشکیل اجزای دستگاه تناسلی
در جنین پسر، در هفته نهم بارداری مرز تناسلی به آلت تناسلی تبدیل می شود. در حدود هفته دهم پروستات شکل گرفته و دستگاه ادراری در هفته چهاردهم به وجود می‌آید.
پوست بیضه ها در هفته بیست و ششم به وجود آمده و آلت تناسلی در سه ماهه پایانی بارداری رشد می کند.
در جنین دختر، تخمدان ها از هفته ۱۱ و ۱۲ رشد می­کنند و با هفت میلیون تخمک اولیه پر می شوند.
تعداد این تخمک ها تا زمان تولد کاهش یافته و نوزاد دختر با حدوداً 2 میلیون تخمک موجود در تخمدانها متولد می شود. رحم و واژن در سه ماهه پایانی بارداری شکل می گیرند. شیار واژن در حدود هفته 22 شکل میگیرد.

تعیین جنسیت، 5 نشانه دختردار شدن
باورها و افسانه های زیادی در مورد نشانه های تعیین جنسیت جنین وجود دارد اما پژوهش های پزشکی، بسیاری از این افسانه ها را رد کرده اند.
در ادامه 5 نشانه درمورد دختر بودن جنین آورده شده است:


تعیین جنسیت از روی ویار
بالا بودن برآمدگی شکم
یکی از قدیمی ترین افسانه های مربوط به دختر بودن جنین این است که اگر برآمدگی شکم بالا باشد، بچه دختر است. با این حال به نظر می رسد که این فقط یک افسانه باشد.
اصلی ترین عواملی که شکل برآمدگی شکم را تعیین می‌کنند عبارتند از:
- فیزیک بدنی
- تعداد بارداری ها
- شکل فیزیکی عضلات شکم
- افزایش وزن کلی شما در دوره بارداری.

استرس در زمان لقاح
یکی دیگر از باورهای رایج در این باره این است که میزان بالای استرس پیش از بارداری می تواند در تعیین جنسیت جنین نقش داشته باشد. در کمال تعجب، پژوهش های علمی به رابطه بین این دو عامل پی برده اند.
یکی از پژوهش ها نشان داد زنانی که میزان کورتیزول – هورمون استرس – در آنها بالاتر است، احتمال دختر شدن جنین برایشان بیشتر است. با این حال هنوز دلیلی برای این موضوع پیدا نشده است.

نوسانات خلقی
برخی از مردم فکر می کنند هورمون استروژنی که جنین دختر تولید میکند، روی خلقیات مادر تاثیر می گذارد. با این حال پژوهش های علمی نشان داده اند که چنین چیزی درست نیست.
تمامی زنان باردار ممکن است به دلیل تغییر میزان هورمون ها، دچار نوسانات خلقی شوند. اما این تغییرات خلقی ربطی به جنسیت جنین ندارند.

بیشتر شدن حالت تهوع بارداری
عقیده دیگری که وجود دارد این است که از آنجایی که دختران هورمون های بیشتری تولید می کنند، مادرانشان حالت تهوع بیشتری خواهند داشت. اما هم علم و هم تجربه نشان داده اند که تهوع بارداری در زنان متفاوت است.
یک زن می تواند در بارداری های مختلف خود، میزان متفاوتی حالت تهوع داشته باشد.
پژوهشی که در سال های اخیر انجام شده است نشان داد که رابطه بسیار کمی بین میزان حالت تهوع و جنسیت جنین وجود دارد. با این حال دلیل بسیار محکمی برای آن نیافته بودند بنابراین این افسانه همچنان افسانه باقی می ماند.

آکنه یا مشکل پوستی
آیا تا به حال این گفته را شنیده اید که نوزاد دختر زیبایی مادرش را از بین می برد؟ برخی مردم باور دارند که اگر جنین دختر باشد پوست مادر چرب و پر از آکنه می شود. اما این نیز یک باور اشتباه است. پیشگیری از هورمون های بارداری غیرممکن است و تاثیر آنها روی پوست و موی هر خانم متفاوت است.

تعیین جنسیت از روی ویار، نشانه پسر بودن جنین
5 نشانه سنتی که پسر بودن جنین را نشان خواهند داد. آیا حقیقت دارد؟

ویار غذاهای شور
پژوهش ها نشان داده اند که 50 تا 90 درصد زنان باردار در دوره ای از بارداری خود، ویار خواهند داشت و به عقیده بسیاری از مردم زنانی که فرزندشان دختر است، بیشتر ویار غذاهای شیرین را خواهند داشت.
همچنین این عقیده وجود دارد که اگر بچه پسر باشد، بیشتر ویار غذاهای شور را خواهید داشت.
واقعیت این است که به نظر می رسد ویار زنان بیشتر به نیاز آنها به مواد مغذی ربط داشته باشد نه جنسیت جنین. بنابراین این موضوع را نمی توان نشانه ی پسر بودن جنین دانست.

ضربان قلب آرامتر جنین
یکی دیگر از افسانه های رایج در مورد پسر بودن جنین این است که اگر تپش قلب جنین حدود 140 ضربه در دقیقه باشد، پسر است.
تپش قلب بالاتر نشان دهنده دختر بودن جنین است. اما پژوهش های علمی نشان داده اند که تفاوت خاصی بین تپش قلب جنین دختر یا پسر وجود ندارد.
در واقع، تپش قلب جنین پسر کمی کندتر است، اما تفاوت آن تنها در حدود 3 ضربه در دقیقه است.

پایین بودن برآمدگی شکم
درست همانطور که بالا بودن برآمدگی شکم نشان دهنده دختر بودن جنین است، پایین بودن شکم نشان دهنده پسر بودن جنین است.
اما هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا وجود ندارد. همانطور که پیشتر مطرح کردیم، برآمدگی شکمتان توسط دیگر عوامل شکل میگیرد.

پوست و مو سالم تر
این عقیده بر خلاف افسانه ی دزدیده شدن زیبایی مادر توسط جنین دختر است. بسیاری از مردم باور دارند اگر بچه پسر باشد، پوستتان سالم تر به نظر آمده و موهای قوی تری خواهید داشت.
اما در واقع این تغییرات تنها به هورمونهای بارداری ربط دارند. در برخی زنان ممکن است آکنه پوستی به وجود آید در حالی که در دیگر زنان پوست زیباتر می شود.

عدم بروز نوسانات خلقی
آیا واقعا میتوان گفت که در صورتی که بچه پسر باشد، این پدیده رخ نمی دهد؟ متاسفانه چنین چیزی درست نیست. چه دختر و چه پسر باردار باشید، نوسان خلقی خواهید داشت چرا که این پدیده در بسیاری از زنان باردار رخ می دهد.

انجام آزمایش پزشکی، برای فهمیدن جنسیت جنین
در کل تعجبی ندارد که افراد این افسانه ها را باور کنند. به هر حال همواره 50 درصد احتمال درست بودن حدسشان وجود دارد. اما چگونه می توان بدون هیچ شکی جنسیت جنین را تشخیص داد؟

آزمایش خون
برخی آزمایش­های خون می­توانند جنسیت جنین را مشخص کنند. این آزمایش معمولاً تنها در زنان بالای 35 سال، یا کسانی که ریسک اختلال کروموزومیک در آنها بالاتر است، انجام می شود.

آمنیوسنتز
این آزمایش نیز معمولاً در بارداری­های پرخطر انجام می شود و با استفاده از یک نمونه مایع آمنیوتیک، می تواند اختلالات ژنتیکی و جنسیت جنین را مشخص کند.

نمونه برداری از پرزهای جفتی (CVS)
این آزمایش برای تشخیص سندرم دان یا دیگر اختلالات کروموزومی، از جفت نمونه برداری می کند. این آزمایش در هفته دهم بارداری می­تواند جنسیت جنین را مشخص کند.

سونوگرافی
سونوگرافیرایج­ترین شیوه تشخیص جنسیت جنین است و اغلب زنان با بارداری­های کم خطر آن را تجربه خواهند کرد.
از هفته 15 یا 16 بارداری به بعد، تکنیسین سونوگرافی می تواند جنسیت جنین را تشخیص دهد، اما در اکثر زنان جنسیت جنین از سه ماهه دوم بارداری به بعد قابل تشخیص است.

تعیین جنسیت، نکته پایانی
تمایل به اطلاع داشتن از جنسیت جنین امری طبیعی است، اما سلامت مادر و جنین همواره در اولویت است.
در دوران بارداری مواد مغذی کافی به بدن برسانید، مایعات مصرفی خود را کنترل کنید، آب فراوان بنوشید و فعالیت داشته باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس