جزئیات دیدار روحانی با سفیر جدید مکزیک و اوگاندا


جزئیات دیدار روحانی با سفیر جدید مکزیک و اوگاندا

رئیس جمهور گفت: دولت ایران، شرکت‌های ایرانی بویژه بنگاه‌های فعال در عرصه‌های صنعتی و علمی و فناوری را به حضور و مشارکت در طرح‌های عمرانی و زیربنایی اوگاندا تشویق خواهد کرد.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید اوگاندا در تهران، گفت: تهران آماده است روابط خود را بیش از پیش در همه عرصه های مورد علاقه با کامپالا ارتقاء دهد.

وی همچنین در پاسخ به درخواست سفیر اوگاندا برای حضور بیشتر شرکت های ایرانی و انتقال دانش و فناوری، گفت: دولت ایران، شرکت های ایرانی بویژه بنگاه‌های فعال در عرصه های صنعتی و علمی و فناوری را به حضور و مشارکت در طرح‌های عمرانی و زیربنایی اوگاندا تشویق خواهد کرد.

رئیس جمهور با اشاره به دعوت رئیس جمهور اوگاندا از وی برای دیدار رسمی از کامپالا ابراز امیدواری کرد که این سفر در فرصت مناسب انجام گیرد.

«محمد تزیکوبا کیسا مبیراء» سفیر جدید اوگاندا نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود گفت: اوگاندا خواهان گسترش همکاری ها با ایران در همه عرصه ها است و با توجه به پیشرفت های عظیم علمی و فنی ایران خواهان حضور فعالتر شرکت های ایرانی و انتقال این تجربیات به اوگاندا هستیم.

وی همچنین به نمایندگی از سوی رئیس جمهور کشورش از دکتر روحانی برای دیدار رسمی از کامپالا دعوت کرد.

روحانی در دیدار سفیر جدید مکزیک:
آمادگی داریم روابط تجاری و صنعتی ایران و مکزیک تعمیق یابد

رئیس‌جمهور گفت: آمادگی داریم تا روابط تجاری و صنعتی ایران و مکزیک بیش از پیش گسترش یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه «گیرمو الخاندرو پونته» سفیر جدید مکزیک، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا روابط تجاری، صنعتی، بهداشتی و همچنین همکاری‌های بین شرکت‌های دو طرف تعمیق یابد.

«گیرمو الخاندرو پونته» سفیر جدید مکزیک نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه ایران نه تنها به عنوان یک کشور دوست بلکه متحد ایالات متحده مکزیک است، تصریح کرد: مکزیک از هیچ تلاشی برای گسترش همکاری و ارتقای روابط دوجانبه با ایران فروگذار نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا