اصفهانی‌ها در روزهای پیش رو از خودروی شخصی استفاده نکنند


اصفهانی‌ها در روزهای پیش رو از خودروی شخصی استفاده نکنند

اصفهان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیر شورای ترافیک اصفهان گفت: میزالن آلودگی این خطه در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته است و از مردم می خواهیم برای جلوگیری از آن در روزهای پیش رو از خودروهای شخصی استفاده نکنند.

به گزارش ایرنا، حجت الله غلامی روز سه شنبه در شورای ترافیک استان در سالن اجتماعات استانداری افزود: در صورت بی توجهی به این موضوع و افزایش بیشتر آلاینده‌ها شرایط بسیاری بدتری رخ خواهد داد که به غیر از گروه‌های حساس، سلامتی همگان را تهدید خواهد کرد.

وی اضافه کرد: میزان آلاینده‌ها در اصفهان و برخی شهرهای استان در روزهای اخیر به حدی بود که مجبور به اعمال محدودیت زوج و فرد در هسته مرکزی شهر شدیم و در صورت تداوم این اوضاع محدودیت زوج و فرد از درب منزل اجرا خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: با وجودی که میزان ترددها کاهش یافت و از سوی دیگر محدودیت‌های دیگر و غیر حضوری بودن مدارس را شاهد هستیم اما کماکان میزان آلاینده ها بالاست.

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این جلسه خاطرنشان کرد: با وجود اینکه محدودیتی برای صنایع آلاینده استان در روزهای گذشته قائل شدیم اما کاهش جدی ترددها در روزهای پیش رو مورد نیاز و ضروری است.

منصور شیشه فروش گفت: دیروز و امروز شرایط آلاینده‌ها بسیار بدتر بود و پیش بینی می‌شود فردا هم به مراتب با وضعیت وخیم‌تری روبه رو شویم.

وی با بیان اینکه اصفهان، نجف آباد، شاهین شهر، مبارکه، خمینی شهر، لنجان، برخوار و کاشان از حیث آلودگی هوا در مقایسه با سایر شهرستان ها وضعیت بدتری دارند اظهارداشت: در صورتی که افزایش آلودگی در روزهای پیش رو هم ادامه داشته باشد محدودیت زوج و فرد برای هفته آینده نیز اعمال خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مرکز پایش و کنترل هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست روز سه شنبه وضعیت آلودگی اصفهان را در همه ایستگاه ها قرمز و میانگین شاخص کیفیت هوا را ۱۷۷ اعلام کرد.

براساس اعلام مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، میانگین کیفی هوا در ایستگاه‌های خیابان استانداری ۱۸۲، در میدان احمدآباد با ۱۸۴، خیابان دانشگاه با شاخص ۱۹۴،خیابان پروین با ۱۶۱ و در بزرگراه خرازی با شاخص ۱۶۵ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم مردم قرار دارد.

بر اساس این گزارش میانگین شاخص کیفیت هوا در شهر اصفهان با ثبت عدد ۱۷۷ بر مدار قرمز است و به این ترتیب اصفهان امروز هوایی ناسالم برای همه گروه های سنی دارد و امروز آلوده‌ترین روز اصفهان از آغاز سال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا