استاندارتهران:مسئولان پیش ازوقوع حادثه از راه حل های علمی استفاده کنند


استاندارتهران:مسئولان پیش ازوقوع حادثه از راه حل های علمی استفاده کنند

تهران- ایرنا- استاندار تهران گفت: نباید با اخبار مختلف و متعارض در خصوص زلزله تهران ذهن مردم را مشوش کرد اما مسئولان نیز بدون تعلل باید با استفاده از راه حل های علمی اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در نشست هفته پژوهش اعلام کرد: ایران یکی از حادثه خیزترین کشورهای جهان است و در این میان همواره موضوع زلزله تهران به ویژه طی سال های اخیر با توجه به وجود و شناسایی گسل های اطراف استان مطرح بوده است.

وی یادآورشد: اکنون گزارش حاصل از تلاش پژوهشگران و دانشگاهیان وضعیت گسل های اطراف تهران را مشخص ساخته است و باید نسبت به اقدامات پیشگیرانه، مقاوم سازی بناهای قدیمی به ویژه بیمارستان ها، آموزش مردم و ایجاد پناهگاه ها از هم اکنون به فکر بود و برنامه ریزی و اقدام کرد.

محسنی بندپی با بیان اینکه مسئولیت آموزش تمامی مردم با جمعیت هلال احمر است، اظهارداشت: مدیران بخش های مختلف نیز به تناسب مسئولیت خود باید نسبت به ایمن سازی ساختمان ها، بیمارستان ها و ایجاد پناهگاه های امن در سطح استان و به ویژه شهر تهران اقدام کنند.

استاندار تهران مهمترین دلیل پایین بودن خسارت جانی و مالی زلزله های بزرگ در کشورهای توسعه یافته مانند ژاپن را رعایت پروتکل های علمی در احداث بناها و استفاده از یافته های پژوهشی دانست و خواستار رجوع مسئولان نسبت به استفاده از دانش در اختیار پژوهشگران و دانشگاهیان در خصوص زلزله شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از مسائل در زمینه های مختلف با استفاده و اتکا بر یافته های پژوهشی برطرف شده است که نمونه بارز آن تلاش دانشمندان برای مقابله با کروناست.

محسنی بندپی همچنین با بیان اینکه نخستین شرکتی که با اتکا بر تلاش پژوهشگران توانست به واکسن کرونا دست یابد، فایزر بود، اعلام کرد: به زودی نتیجه یافته های علمی و تلاش مجاهدانه دانشمندان ایرانی نیز برای مقابله با کرونا نیز رونمایی می شود.

منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نیز در این مراسم هدف از برگزاری این نشست را تجلیل از پژوهشگران به مناسبت هفته پژوهش برشمرد و گفت: استان تهران زلزله را به عنوان محور برنامه های خود در هفته پژوهش معرفی کرده بود و از همین رو هم از پژوهشگران برتر در این زمینه تجلیل می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی