فرماندار بانه: نظارت و بازرسی اماکن عرضه مواد غذایی بیشتر شود


فرماندار بانه: نظارت و بازرسی اماکن عرضه مواد غذایی بیشتر شود

سنندج - ایرنا - فرماندار بانه گفت: با توجه به اینکه مواد غذایی ارتباط مستقیم با سلامت جامعه دارد نظارت و بازرسی اماکن عرضه این مواد، ضروری است و باید با جدیت بیشتر انجام شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل رستم‌پور عصر سه‌شنبه در سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی اظهار داشت: بازرسی و نظارت بر اماکن عرضه مواد غذایی باید به مرتب و در ساعات مختلف شبانه روز انجام و با متخلفین بشدت برخورد شود.

وی با اشاره به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی عرضه کنندگان مواد غذایی اضافه کرد: هفته گذشته ۱۲۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در شهرستان کشف و امحا شد.

رستم‌پور با بیان اینکه پلمب اماکن متخلف عبرتی برای افراد قانون شکن است، افزود: در زمینه پلمب اصناف متخلف اطلاع رسانی لازم انجام شود که یکی از ابزارهای مهم در این ارتباط رسانه‌ها هستند.

وی ادامه داد: نظارت بر فعالیت رستوران‌های بین راهی نیز بیشتر شود چرا که بسیاری از آنها حتی در پیک شدید کرونا نیز باز بودند فعالیت اما بدلیل آگاهی مردم از احتمال شیوع ویروس کرونا در این مکان‌ها، تعداد کمی مشتری داشتند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بانه نیز با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: با اجرای این طرح بیماریابی افزایش و بستری بیماران در بیمارستان کاهش می‌یابد و اقدامات پیشگیری در راستای کاهش شیوع کرونا انجام می‌شود.

محمد شاهویسی افزود: هدف اجرای طرح شهید سلیمانی، آموزش و اطلاع، بیماریابی، نظارت بر اصناف اماکن، حمایت از خانواده‌های بی بضاعت و شناسایی گروه‌های در معرض خطر است که در این راستا تیم‌های نظارت و بازرسی روزانه بر اماکن و عرضه کنندگان مواد غذایی نظارت دارند.

وی تاکید کرد: پایگاه‌های روستایی برای اجرای این طرح در حال راه‌اندازی است و سه پایگاه شهری نیز برای انجام تست سریع ویروس کرونا به صورت شبانه روزی در بانه فعال است.

شاهویسی ادامه داد: ۱۱۰ تیم ۲ نفره داوطلبین سلامت نیز در شهرستان تشکیل شده و تیم‌های تخصصی هم در این راستا ایجاد شده است.

وی با اشاره به جولان سگ‌های ولگرد در شهر یادآور شد: سال گذشته ۸۰ مورد گازگرفتی و در نیمه اول امسال ۴۱ مورد و گازگرفتی سایر حیوانات سال گذشته ۱۸ مورد و امسال ۱۴ مورد داشته‌ایم.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته