نعماتی که خداوند به شهدا می‌دهد با نعمات بهشتی قابل مقایسه نیست


 نعماتی که خداوند به شهدا می‌دهد با نعمات بهشتی قابل مقایسه نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: نعماتی که خداوند به شهدا می‌دهد با نعمات بهشتی قابل مقایسه نیست، شهادت شربتی گوارا است که شیرینی آن جز برای شهید قابل درک نیست، شهید در جوار خداوند متعال ساکن است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» شامگاه سه‌شنبه ۲۵ آذر در هیات میثاق با شهدای گمنام دانشگاه امام صادق(ع) به سخنرانی پرداخته و گفت: طبق آیات قرآن کریم شهدا در معامله با خدا هستند.

وی با بیان اینکه شهدا نزد خداوند جایگاه ویژه دارند، عنوان کرد: شهدا بهترین دارائی خود یعنی جانشان را ایثار می‌کنند آنان در معامله با خداوند بسیار سود کرده و رنگ و بوی الهی دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه مدال شهادت بیانگر شجاعت شهدا است، اظهار کرد: شهدا با حضور در میدان جهاد و جنگ با دشمنان گرگ‌صفت جان می‌دهند که جان و مال و امنیت مردم تامین شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ماجرای خندق و مبارزه امیرمومنان امام علی(ع) با عمربن عبدود، ابراز کرد: در این جنگ دشمن با همه احزاب و امکانات به مبارزه با حق آمده بود که با شجاعت امیرمومنان امام علی(ع) حق بر باطل پیروز شد.

وی افزود: مصداق امروز عمربن عبدود آمریکای مستکبر است که در همکاری با شرکای قارونی و وهابی خود داعش را ایجاد کردند که سوریه، عراق و ایران را نابود کنند اما سردار سلیمانی در کنار مدافعان حرم همچون مولای خود امیرمومنان امام علی(ع) به مبارزه با عمربن‌عبدود زمان خود پرداخت که ما شاهد پیروزی حق بر باطل باشیم.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: ضربه امیرمومنان امام علی(ع) به عمربن‌عبدود و شکست دادن او تنها ضربه به یک نفر نبود بلکه ضربه و شکست دادن یک گروه سراسر باطل بود که زیر سایه پرچم ولایت نبوی این پیروزی به دست آمد. در زمان ما هم گروه‌های تکفیری داعش به سرکردگی مستکبران جهان به مبارزه با حق آمده بودند که از جبهه مقاومت به فرماندهی سردار سلیمانی شکست خوردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با استناد به آیاتی از قرآن کریم، گفت: خداوند در سوره توبه می‌فرماید که خود خریدار خون شهدا است، خداوند برخی را که در میدان جهاد حاضر می‌شوند انتخاب می‌کند و آنها را به وسیله شهادت از زندگی دنیا به زندگی اخروی منتقل می‌کند. برای انسان هیچ سودی بالاتر از شهادت نیست.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: شهدای مدافع حرم با شجاعت و شهامت مقابل عمربن‌عبدود زمانه ایستادگی کردند و با به پیروزی رساندن جبهه حق پوزه‌ آنها را به خاک مالیدند، آنها یقین داشتند که شهادت نه تنها خسارت نیست بلکه چیزی بالاتر از شهادت نیست.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه نعماتی که خداوند به شهدا می‌دهد با نعمات بهشتی قابل مقایسه نیست، اظهار کرد: شهادت شربتی گوارا است که شیرینی آن جز برای شهید قابل درک نیست، شهید در جوار خداوند متعال ساکن است.

وی با اشاره به شهادت شهید سلیمانی، بیان کرد: او با اخلاص خود قلب‌ها را تسخیر کرده بود، شهدا برای ایثاری که دارند از مردم طلبکار نیستند، بهترین الگوی امروز جوانان ما شهدای مظلوم مدافع حرتند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس