جهش تولید و شکوفایی اقتصاد با توجه به پژوهش محقق می‌شود 


جهش تولید و شکوفایی اقتصاد با توجه به پژوهش محقق می‌شود 

اصفهان- ایرنا- رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: جهش تولید و رشد شکوفایی اقتصاد کشور با توجه و اهمیت بیشتر به امر پژوهش محقق می شود.

سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با تبریک هفته پژوهش به جامعه کار و تولید و صنعتگران و فعالان شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: همانطور که بزرگداشت هفته و روز پژوهش در تقویم توجه شده باید در عمل هم توسط بخش‌های خصوصی و دولتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: توجه به بخش پژوهش و تحقیق، موجب رشد و شکوفایی بیشتر صنعت و ترقی تولید و اقتصاد کشور خواهد شد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: انجام کارهای مهم تحقیقاتی و پژوهشی نیازمند در نظر گرفتن و اختصاص بودجه لازم است اما میزان اهمیتی که به پژوهش داده می‌شود از بودجه‌ اختصاصی به این مهم مشخص است.

وی اضافه کرد: وقتی کمتر از یک درصد بودجه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی به پژوهش تعلق می گیرد، نمی توان انتظار موفقیت خاصی از این بخش داشت.

سهل آبادی خاطرنشان کرد: همه نسبت به ارزش و اهمیت پژوهش و تحقیق واقف هستند اما در زمان حاضر بودجه پژوهشی در کشور ما زیر یک درصد است.

وی افزود: البته اختصاص بودجه به پژوهش اولین و مهمترین موضوع نیست اما سرانجام امروز برای انجام هر کار موفقی به منبع تامین مالی قوی نیاز داریم.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه بر همگان ثابت شده که تحقیق و پژوهش چه میزان در بهره وری و راندمان کارها موثر است تاکید کرد: باید هزینه و وقت بیشتری را برای پژوهش در همه بخش‌ها و بویژه صنایع صرف کنیم و بهای بیشتری برای آن قائل باشیم.

وی تصریح کرد: در مجموع هنوز پژوهش در کشور جایگاه واقعی خود را پیدا نکرد و در صورتی که مجلس شورای اسلامی و نهادهای دیگر همه مرکز پژوهش دارند اما اخبار و گزارشات آنها به طور مفصل به اطلاع مردم نمی رسد.

به گفته وی مسیر رشد، توسعه و صنایع و اقتصاد از راه پژوهش و فناوری محقق خواهد شد اما بسیاری از صنایع کشور ما هنوز بصورت سنتی فعالیت می‌کنند و حتی بخش خصوصی هم نسبت به توجه به پژوهش در کار خود غفلت می کند.

سهل آبادی با اشاره به اینکه مشکلات صنایع کشور ما با توجه بیشتر به پژوهش و تحقیق برطرف خواهد شد، اظهارداشت: هر چه مراکز تحقیقاتی و پژوهشی قوی تر و مجهز تر باشد بطور حتم رشد کشور ما بیشتر خواهد بود.

وی بیان کرد: امروز کشور ما در زمینه مسائل نظامی بدلیل قوی بودن مراکز پژوهشی آن از موفقترین مراکز جهان محسوب می‌شوند و صنایع دفاعی و ساخت تسلیحات نظامی کشور بواسطه توجه به این مهم در سال های اخیر رشد و پیشرفت خوبی کرده است.

بیست و پنجم آذر روز ملی پژوهش و چهارمین هفته این ماه به نام "هفته پژوهش و فناوری" نامگذاری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها