تصادفات رانندگی درون‌شهری در استان اردبیل 11 درصد کاهش یافت


تصادفات رانندگی درون‌شهری در استان اردبیل 11 درصد کاهش یافت

اردبیل - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل از کاهش 11 درصدی تصادفات درون‌شهری در استان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود با همکاری دستگاه‌های عضو شورای ترافیک این میزان تا پایان سال حفظ شود.

به گزارش ایرنا، سیدحجت فتاحی روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک استان اردبیل با اشاره به وضعیت ترافیک داخل شهرها خواستار تمهیدات لازم در راستای مدیریت ترافیک شد و افزود: برنامه‌های کوتاه مدت از قبیل بستن محدوده برخی میدان‌ها و خیابان‌ها پاسخگو نبوده و موجب نارضایتی می‌شود.

وی بیان کرد: خیابان‌های شهر اردبیل از چندین سال گذشته تعریض نشده و مدیریت ترافیک در این خصوص نیازمند تقسیم‌بندی خطوط در خیابان‌ها است.

فتاحی اظهارداشت: قرار نیست خیابان‌ها همیشه دو لاین مساوی باشد و باید متناسب با ترافیک در برخی معابر یک به سه تقسیم‌بندی و خط‌کشی شود.

وی همچنین خواستار تعیین تکلیف مانیتورینگ ترافیک و اصلاح تقاطع روستای آقاباقر شهر اردبیل شد.

فرزاد قلندری ، معاون هماهنگی امور عمرانی هم در این جلسه گفت: بر اساس تصمیمات استانی کاهش ۱۰ درصدی تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری هدف‌گذاری شده و این موضوع برای مشارکت به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

وی بیان کرد: توجه به فرهنگ‌سازی کاهش ترافیک از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که باید بدون در نظر گرفت محدودیت‌های مالی از سوی دستگاه‌ها مد نظر قرار گیرد.

قلندری گفت: آموزش رفتار ترافیکی در کنار سایر اقدامات زیرساختی با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و رسانه ملی از جمله ضرورت‌هایی است که تا کنون به صورت نامنظم عملیاتی شده است.

معاون استاندار اردبیل مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای را به تدوین نقشه راه در این راستا دعوت کرد و اجرای برنامه‌های فرهنگی بر اساس این نقشه راه را ضروری خواند.

وی بیان کرد: در این خصوص توجه به تولید محتواهای مردم پسند و تاثیرگذار باید مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه از برنامه‌ریزی برای تولید محتواهای تبلیغاتی و فرهنگی متناسب با سن افراد در این حوزه خبر داد.

عبدالله بحرالعلومی افزود: نظارت بر بازی‌های رایانه‌ای و تولید بازی‌هایی با فرهنگ‌سازی ترافیکی نیز از دیگر اولویت‌های این بخش است.

وی بیان کرد: لازم است دستگاه‌های مرتبط با همکاری صدا و سیما پیام‌های ترافیکی را تولید و به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

در این جلسه مقرر شد هر گونه تصمیمات منطقی و تسهیل کننده در خصوص کاهش ترافیک از سوی پلیس در جلسه آینده این شورا مطرح و مصوب شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!