گران‌فروشی در مهاباد به واحدهای تعویض روغن هم رسید


گران‌فروشی در مهاباد به واحدهای تعویض روغن هم رسید

مهاباد- ایرنا- مسوول واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف مهاباد گفت: 10 پرونده تعزیراتی به جرم گرانفروشی برای واحدهای تعویض روغن موتور خودرو در این شهرستان تشکیل شده است.

یوسف شریف‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش شکایت های رسیده به این واحد در مورد گران‌فروشی روغن موتور افزود: طی یک ماه گذشته با افزایش قابل توجه قیمت روغن موتور خودرو و دریافت گزارش‌های مردمی نظارت بر نحوه فروش این ماده در دستور کار ویژه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه گران‌فروشی و ارائه نکردن فاکتور از تخلفات عمده فروشندگان روغن خودرو در این مدت بوده است، افزود: این متخلفان به پرداخت بیش از ۱۵۰ میلیون ریال محکوم شدند.

مسوول واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف مهاباد اظهار داشت: به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر بازار و به منظور جلوگیری از کمبود و نوسان نامتعارف قیمت‌ها به‌ویژه در خصوص اقلام پرمصرف، بازرسان این سازمان با مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط اقدامات نظارتی و بازرسی بر بازار را افزایش داده تا از این راه مانع از هرگونه گران‌فروشی و سواستفاده برخی از سودجویان شوند.

شریف‌زاده اضافه کرد: براساس قانون می توان بین ۲ تا پنج برابر میزان گرانفروشی در مرحله نخست، جریمه صادر کرد که اگر تکرار شود آن واحد صنفی پلمب هم خواهد شد و افزایش جرایم منوط به قانون‌گذاری جدید است.

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی با سامانه ۱۲۴ یا تلفن ۴۲۴۴۹۹۷۴ واحد نظارت و بازرسی اتاق اصناف این شهرستان مراتب را گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، به‌تازگی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مجوز افزایش قیمت ۴۰ درصدی روغن موتور خودروهای سواری، ۵۳ درصدی خودروهای دیزل و ۶۰ درصدی خودروهای صنعتی را صادر کرده است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟