شهردار: دغدغه سال‌های آینده اتوبوس‌رانی کرمان رفع شد


شهردار: دغدغه سال‌های آینده اتوبوس‌رانی کرمان رفع شد

کرمان - ایرنا - شهردار کرمان گفت: مدیریت شهری با بازسازی 60 دستگاه اتوبوس فرسوده و خریداری 20 دستگاه نو، دغدغه سال های آتی حوزه اتوبوس‌رانی و سیستم حمل و نقل عمومی کرمان را رفع کرد.

به گزارش ایرنا، سیدمهران عالم‌زاده روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از ۱۵ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری کرمان در قالب پویش افتتاح همزمان با روز حمل و نقل و رانندگان افزود: سازمان اتوبوسرانی شهرداری کرمان به علت نوع نگاه حمایتی به حمل و نقل شهری بدهی‌های متعدد داشته است.

وی اظهار داشت: نوسازی ۶۰ دستگاه اوتوبوس فرسوده طی این دوره در دستور کار شهرداری کرمان قرار گرفت که سال گذشته ۲۳ دستگاه نوسازی و هفت دستگاه اتوبوس کارکرده را خریداری کردیم که از حیث مورد انتقاد قرار گرفتیم.

شهردار کرمان گفت: تعداد ۱۵ اتوبوس از مجموع ۳۰ دستگاه باقی مانده را با توان معاونت حمل و نقل شهرداری و بخش خصوصی با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بازسازی کردیم که قیمت تنها یک دستگاه اتوبوس نو بود.

وی عنوان کرد: اتوبوس‌های بازسازی شده امروز توسط شهرداری کرمان با کیفیت مناسب برای خدمات رسانی به مردم به فضای شهری بازمی‌گردد.

عالم‌زاده افزود: حوزه اتوبوس رانی کرمان اقشار آسیب پذیر را تحت حمایت قرار می دهد لذا مورد حمایت شهرداری در این دوره قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: هدفمندی تقویت سیستم حمل و نقل عمومی با بازسازی اتوبوس‌های فرسوده از این حیث حائز اهمیت است که باید به افراد کمتر برخوردار شهر کرمان توجه شود.

وی با بیان اینکه ۱۵ دستگاه دیگر نیز در دستور کار شهرداری کرمان قرار گرفته است گفت: تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس نو را در سال جاری خریداری کردیم و در حالی که هزینه یک پروژه شهری در مرکز شهر معادل ۶۰ دستگاه اتوبوس نو بود.

شهردار کرمان تاکید کرد: امروز بخشی از آرزوی دیرینه‌ام در مدیریت شهری برای تقویت سیستم حمل و نقل کرمان محقق شده که هشت مورد از ۲۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده به کرمان رسیده و ۱۲ مورد در مرحله ارسال است.

وی افزود: روز حمل و نقل، نقش و جایگاه شهرداری را در این حوزه یاداوری می کنند و در این زمینه شهرداری ها دوره پیچیده ای را طی سال‌های گذشته تجربه کردند.

وی ادامه داد: زمانی بنا بود که دولت یک سوم یارانه بلیط را پرداخت کند و پس از یک سال سازمان های حمل و نقل از سوی دولت رها شدند و شهرداری امروز متولی این حوزه شده است.

عالم‌زاده افزود: اقدام رها شدن حمل و نقل عمومی و برون سپاری کامل و پرداخت نشدن یارانه بلیط برای مردم پسندیده نیست و دولت باید به نقش اساسی خود در این زمینه عمل می کرد.

وی بیان داشت: چاپ اوراق مالی برا کمک به اتوبوس های حمل و نقل عمومی در دستور کار دولت دوازدهم قرار گرفته که امیدواریم با اجرایی شدن این طرح به وضعیت حمل و نقل عمومی کرمان کمک شود.

شهردار کرمان از تمامی افراد تاثیرگذار در حوزه تقویت سیستم حمل و نقل عمومی و بازسازی اتوبوس‌های فرسوده شهری کرمان قدردانی کرد و گفت: اولویت ما در شهرداری کرمان در ابتدا پرداخت حقوق کارکنان بوده است.

همچنین شهرداری در این آیین با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی از سه راننده سیستم حمل و نقل عمومی این شهر از جمله اکبر ضیاالدینی و علیرضا عسکری تاج آبادی قدردانی کرد.

شهردار: دغدغه سال‌های آینده اتوبوس‌رانی کرمان رفع شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق