فرمانده سپاه هرمزگان: جنگ امروز در حوزه های اقتصاد، فرهنگ و سیاست است


فرمانده سپاه هرمزگان: جنگ امروز در حوزه های اقتصاد، فرهنگ و سیاست است

قشم- ایرنا- فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان گفت: در هشت سال دفاع مقدس، ابرقدرت‌های جهان در جنگ نظامی با ایران بودند اما هم اکنون، کشور مورد تهاجم اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار گرفته است.

سردار اباذر سالاری روز چهارشنبه در بازدید از قرارگاه بسیج محله شهدای لافت افزود: حضور مردم و بسیج در جنگ تحمیلی باعث پیروزی شد و امروز نیز استمرار حضور آنان می‌تواند باعث پیروزی در این تهاجم همه جانبه شود.

وی ادامه داد: مسجد محور اصلی فعالیت‌های بسیج است و این سنگر از زمان پیامبر اعظم (ص) مکانی امن برای فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و مبارزه با دشمنان بوده است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) تصریح کرد: این سنگر پس از جنگ به فراموشی سپرده شده بود و هم اکنون با نگاه ویژه بسیج، پایگاه دایمی برای ترویج اسلام و انقلاب به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: مسجد می تواند به عنوان سنگری تاثیرگذار و معنوی با ظرفیت بالا برای ورود مردم در عرصه‌های مختلف شناخته شود.

سالاری در پایان تاکید کرد: بندر لافت منطقه مهم و تاثیرگذار در جزیره قشم است و از نظر فرهنگی و دینی جزو برترین روستاها به حساب می‌آید.

یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کمک مومنانه در لافت

امام جمعه لافت گفت: خیران و بسیجیان این روستا تاکنون یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کمک مومنانه را تهیه و در اختیار خانواده‌های کم درآمد و آسیب دیده از کرونا قرار داده است.

شیخ سید احمد پوازی افزود: پنج میلیارد و ۵۷۵ میلیون ریال زکات، زکات فطریه و قربانی نیز توسط این پایگاه مردمی به افراد نیازمند لافت پرداخت شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این مبالغ کمک به دانش‌آموزان، ساخت و تعمیر منازل،کمک به بیماران نیازمند و صعب العلاج، ساخت مسجد و مدرسه نیز توسط این پایگاه انجام شد.

امام جمعه لافت اظهار کرد: ایجاد زیرساخت کامل بهداشتی شامل دندانپزشکی و زایمان در مرکز بهداشت لافت، تهیه لباس و تجهیزات درمانی، ضدعفونی معابر و مسجدها، تهیه و توزیع یکهزار ماسک از اقدامات درگیر این پایگاه در زمینه کنترل بیماری به شمار می‌آید.

بندر تاریخی لافت در بخش مرکزی جزیره قشم با جمعیت بیش از ۵۴۰۰ نفر و یکهزار و ۴۸۰ خانوار تشکیل شده و به علت ورود خودروها از جزیره پُهل به این روستا و وجود آثار تاریخی، نقشی پررنگ در صنعت گردشگری جزیره را ایفا می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق