کانون داوران دادگستری هرمزگان افتتاح شد


کانون داوران دادگستری هرمزگان افتتاح شد

بندرعباس ایرنا- کانون داوران دادگستری استان هرمزگان عصرچهارشنبه در بندرعباس افتتاح و راه‌اندازی شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان هدف از راه‌اندازی کانون موسسات داوری در این استان به ترویج صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده‌ها به شعب دادگاه و محاکم دادگستری اشاره کرد.

علی صالحی در این مراسم گفت: داوری امری الهی و در تبعیت از سیره نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار است که پیشینه تاریخی دارد و امروزه مبانی داوری از سوی جوامع و فرهنگ‌های مختلف پذیرفته شده است.

وی با تاکید بر رعایت اصول اخلاقی توسط هیات مدیره و اعضای کانون داوران افزود: پایبندی به منشور اخلاقی و رعایت آیین نامه‌ها موجب ایجاد حس اعتماد در سطح جامعه می‌شود.

رییس شورای قضایی هرمزگان گفت: نهاد داوری نهادی مستقل است و این سازمان مردم نهاد، نقش ویژه‌ای در حل و فصل اختلافات خواهد داشت و با توجه به این که داور با توافق طرفین انتخاب می‌شود، آرای صادره کمتر مورد اعتراض قرار می گیرد.

صالحی یادآور شد: ازدیاد ورودی پرونده‌ها فشار زیادی به کارکنان قضایی وارد می‌کند لذا بهره‌گیری از ظرفیت های داوری می‌تواند در ایجاد بهداشت قضایی مؤثر واقع باشد.

وی اضافه کرد: تقویت نهاد داوری به افزایش سطح آگاهی عمومی کمک کند و مردم و مراجعان دستگاه قضایی پس از آشنایی با مزایای داوری به ویژه در دعاوی قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها به این کانون مراجعه کنند.

رییس کل دادگستری هرمزگان در پایان بر لزوم رعایت حقوق قانونی و شرعی مردم، دقت در ارجاع دعاوی، آموزش مداوم اعضای کانون داوران و استفاده از معیار تخصص و تجربه در این موسسات تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...