آمریکا یک تبعه کنیا را به طراحی حمله ای مشابه 11 سپتامبر متهم کرد


آمریکا یک تبعه کنیا را به طراحی حمله ای مشابه 11 سپتامبر متهم کرد

دادستان‌های آمریکا یک شبه نظامی تبعه کنیا را به توطئه و طراحی یک حمله تروریستی مشابه حمله یازدهم سپتامبر به خاک خود متهم کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دادستان‌های آمریکا روز چهارشنبه اعلام کردند که یک شبه نظامی متولد کنیا را به جرائم مرتبط با تروریسم از جمله توطئه برای هواپیماربایی با هدف انجام حمله‌ای به سبک حمله یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ به خاک خود متهم کردند.

دادستان‌های فدرال در منهتن نیویورک و همچنین وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کردند که «چولو عبدی عبدالله» سی ساله در ژوئیه ۲۰۱۹ در فیلیپین دستگیر و روز سه شنبه به ایالات متحده منتقل شد تا برای شش اتهام فدرال مرتبط با تروریسم محاکمه شود.

به گفته دادستان‌های آمریکا، این تبعه کنیایی به نیابت از گروهک تروریستی الشباب مستقر در سومالی قصد انجام این حمله تروریستی را داشته است.

وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد عبدالله که بنا به دستور فرمانده ارشد الشباب اقدام می‌کرد، در سال ۲۰۱۶ به فیلیپین سفر می‌کند تا برای انجام حمله‌ای احتمالی به سبک حمله یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ در یک مدرسه خلبانی آموزش ببیند.

این در حالی است که به گفته دادستان‌های آمریکا این فرمانده ارشد الشباب پیش‌تر یک حمله تروریستی به هتلی در نایروبی، پایتخت کنیا را طراحی کرده بود که در آن بیش از ۲۰ تن کشته شدند.

دادستان‌های آمریکا اعلام کردند که در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ این تبعه کنیا با شرکت در کلاس‌های آموزش خلبانی و گذراندن آزمون‌ها، مدرک خلبانی خود را اخذ کرده و همزمان در مورد شیوه‌های هواپیماربایی از جمله ورود به کابین خلبان تحقیق می‌کند. عبدی عبدالله همچنین اطلاعاتی در مورد بلندترین ساختمان در یک شهر آمریکا و چگونگی اخذ روادید این کشور به کسب اطلاعات می‌پردازد.

گفتنی است که این تبعه کنیایی در صورت گناهکار شناخته شدن، حداقل به ۲۰ سال زندان و حداکثر به حبس ابد محکوم می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...