«سگ در متون و فرهنگ اسلامی» به سوال های شرعی درباره این حیوان پاسخ می‌دهد


«سگ در متون و فرهنگ اسلامی» به سوال های شرعی درباره این حیوان پاسخ می‌دهد

کتاب «سگ در متون و فرهنگ اسلامی»، اثر آیت الله رضایی بیرجندی، با تیراژ هزار نسخه منتشر شده است.

«سگ در متون و فرهنگ اسلامی» به سوال های شرعی درباره این حیوان پاسخ می‌دهد

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان نگهداری از سگ یکی از اتفاقات متداولی است که این روز‌ها شاهد آن هستیم. بحث‌هایی هم در این باره مطرح می‌شود. مثلا می پرسند که آیا می‌توان سگ را در خانه نگه داشت یا نه؟

کتاب «سگ در متون و فرهنگ اسلامی» اثر آیت الله رضایی بیرجندی، عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند در انتشارات صبح امروز و با تیراژ هزار نسخه منتشر شده است. این کتاب به تمام مسائلی که پیرامون سگ، خرید و فروش و نگهداری از آن در اسلام مطرح شده است می‌پردازد.

بیشتر بخوانید

شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی از زبان نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه


در فصل نخست کتاب «سگ در متون و فرهنگ اسلامی» به سگ از منظر قرآن پرداخته و نظر قرآن درباره آن مطرح شده است. در ابتدا درباره سگ اصحاب کهف می‌گوید. پس از آن ویژگی‌های سگ هار و سگ شکاری را بیان می‌کند. فصل دوم کتاب از منظر روایات به سگ می‌نگرد. از جمله مواردی که در این فصل مطرح شده می‌توان به ده صفت انسانی سگ، ارتباط با سگ و سگ بازان دباغ‌های روزگار ما اشاره کرد.

فصل سوم کتاب «سگ در متون و فرهنگ اسلامی»، به سوال‌های مرتبط با طهارت سگ با عنوان‌هایی نظیر طهارت حیوانات، طهارت ذاتی سگ در منابع اسلامی، روایاتی که نجاست سگ‌ها را باطنی می‌داند، روایات دال بر وجوب کشتن سگ ها، روایات معارض، طهارت سگ از منظر اجماع، چیستی نجاست سگ و احکام تکلیفی بر فرض نجاست سگ پاسخ می‌دهد.

فصل چهارم حقوق سگ را بیان می‌کند. از جمله آن‌ها می‌توان به حق حیات، دیه سگ، حق تغذیه، خرید و فروش سگ، نگهداری از سگ در فرهنگ اسلامی و نگهداری از حیوانات برای تفریح اشاره کرد. مباحثی، چون سگ مذموم و سگ ممدوح هم در کتاب مطرح می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل