75 میلیارد ریال هزینه توسعه زیرساخت‌های مخابراتی کنگاور شد


75 میلیارد ریال هزینه توسعه زیرساخت‌های مخابراتی کنگاور شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیر شرکت مخابرات کنگاور گفت: همزمان با شیوع کرونا و استفاده بیشتر مردم از اینترنت پرسرعت، توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و افزایش اینترنت به نسل‌های پرسرعت با اعتباری بالغ بر 75 میلیارد ریال در این شهرستان انجام شده است.

نجات رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد ریالی در زمینه ارتقاء سایت‌های شهرستان کنگاور در ۹ ماه اخیر خاطرنشان کرد: ۲ سایت همراه اول در روستاهای فیروزآباد تپه و کوچه نصب شده و یک سایت جدید نیز در بوستان گلستان کنگاور در حال نصب است که برای هرکدام ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اکنون بسیاری از پایه‌های اقتصادی بر روی فضای مجازی استوار است و در شرایط‌ خاص نیز فضای مجازی نقش اساسی دارد، تصریح کرد: پس از همه‌گیری ویروس کرونا وابستگی مردم به فضای مجازی بیشتر از گذشته شد و حوزه‌های آموزشی از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه ها، صنعت، اقتصاد و خدمات وابستگی شدید به این بستر پیدا کردند.
مدیر شرکت مخابرات شهرستان کنگاور ادامه داد: باتوجه به پیش‌بینی‌ها در خصوص افزایش مصرف اینترنت، توسعه اینترنت پرسرعت به نسل سه و چهار در شهر گودین و روستاهای قارلق، کارخانه، کرماجان و فش افزایش یافت تا از مشکل اینترنت در این برهه کاسته شود.
او اضافه کرد: در راستای افزایش پهنای باند و بهره‌مندی مردم شهر کنگاور از نعمت اینترنت پرسرعت، اجرای فیبرنوری در ۲ سایت ۸۰ دستگاه و منزل کوشا با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال اجرا شده است.
رضایی در ادامه با بیان اینکه ۳۲ سایت همراه اول در سطح شهرستان وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد ۲۳ سایت از نعمت نسل سوم (۳G) و چهارم اینترنت (۴G) پرسرعت برخوردارند.
او خاطرنشان کرد: از ۹ سایت باقیمانده سه سایت در روستاهای حصار، سرخلج و خلج رود با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال در حال انجام است که در ایام مبارک دهه فجر امسال به بهره برداری خواهند رسید.

75 میلیارد ریال هزینه توسعه زیرساخت‌های مخابراتی کنگاور شد

مدیر شرکت مخابرات کنگاور افزود: ۶ سایت باقیمانده شامل روستاهای عبدالتاجدین، قزوینه، دوآب، قره گزلو، همیانک و حمزه آباد نیز در صورت تامین اعتبار تا پایان سال شاهد ارتقا سایت و توسعه اینترنت پرسرعت خواهند بود.
وی یادآور شد: البته روستاهایی که در مجاورت کوه بزآو قرار گرفتند تاکنون از اینترنت پرسرعت سایت نصب شده در این کوه بهره مند شدند.
او همچنین بیان داشت: روستای سلیمان آباد که به دلیل سرقت کابل با قطعی همراه بود از زیرشبکه روستای فشخوران خارج شد و اکنون ارتباطات آن برقرار است و همچنین برای تلفن ثابت ساکنین مسکن مهر مهرآوران بالغ بر پنج میلیارد ریال هزینه کرده ایم.
رضایی در خاتمه با بیان اینکه فعالیت کارکنان مخابرات کنگاور در ایام قرنطینه بدون وقفه ادامه داشته، تصریح کرد: هدفگذاری مخابرات کنگاور توسعه زیرساخت های شبکه ای، افزایش پهنای باند و فناوری‌های نوین مخابراتی در شهرستان است.
کنگاور در شرقی ترین نقطه استان کرمانشاه قرار دارد که دارای ۲ شهر، یک بخش مرکزی، پنج دهستان و ۸۵ روستا است که بالغ بر ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری