معاون استاندار اصفهان: دورهمی‌های شب یلدا نگران‌کننده است


معاون استاندار اصفهان: دورهمی‌های شب یلدا نگران‌کننده است

کاشان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: دورهمی‌های شب یلدا نگران کننده است چرا که احتمال بازگشت استان به وضعیت قرمز کرونایی و افزایش بستری‌ها در صورت کم‌توجهی به محدودیت‌ها وجود دارد.

حیدر قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توصیه اکید بر تداوم محدودیت تردد تا شب یلداست تا مردم شهرهای استان به منظور حفظ سلامتی خود، خانواده و بستگان به خصوص افراد مسن از دورهمی‌های طولانی‌ترین شب سال پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه در فرهنگ ایرانی‌ها رفتن به دیدار پدربزرگ و مادربزرگ‌ها در شب یلدا مرسوم است از خانواده‌ها خواست با توجه به شرایط کرونا از ملاقات حضوری والدین به خصوص در این شب طولانی سال خودداری کنند.

معان استانداری اصفهان درباره تدابیر انجام‌شده کرونایی در این استان اظهار داشت: پس از ۲ هفته محدودیت کرونایی با همکاری و همراهی مردم، گروه‌ها و اصناف شرایط بهبود پیدا کرد و وضعیت تعدادی از شهرستان‌های استان که از قرمز به نارنجی بازگشت و اکنون ۲۲ شهرستان اصفهان وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان وضعیت زرد قرار دارند.

قاسمی افزود: در وضعیت نارنجی فعالیت گروه‌های ٢ انجام می‌شود اما محدودیت‌ها در حوزه تردد وسایل نقلیه ادامه دارد و با توجه به شرایط مشابه در یک هفته آینده از جمله شب یلدا، این ممنوعیت و محدودیت ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: بیشتر این محدودیت‌ها برای جلوگیری از دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌های خانوادگی با هدف مهار ویروس کروناست.

رییس کمیته اجتماعی ستاد کرونای استانداری اصفهان افزود: در صورت رعایت نشدن نکات بهداشتی بار دیگر محدودیت‌های کرونا در شهرها به خصوص در حوزه اصناف اعمال می‌شود و به طور حتم مردم دچار مشکل خواهند شد.

قاسمی افزود: در حوزه تردد خودروهای با پلاک‌ غیربومی، رفت و آمد همچنان با محدودیت مواجه و ممکن است در شهرهای زیر ٢٠٠ هزار نفر جمعیت هم محدودیت تردد از ساعت ٩ شب تا چهار صبح اعمال شود.

معاون استانداری اصفهان درباره توجه به مشکلات اصناف اظهار داشت: از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ارتباط با اصناف آسیب‌دیده از شیوع این ویروس در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگ اقدام‌هایی انجام داده و تدابیر و تمهیداتی اندیشیده شده است.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست ‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست ‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی، به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

موارد ابتلا و فوت کرونا در یک هفته گذشته تا حدی کاهش یافته است و در مجموع از زمان شروع اپیدمی کووید۱۹ در ایران ۵۲ هزار و ۸۸۳ نفر جان باخته‌اند و یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۷۷ نفر تاکنون به طور قطعی به این بیماری مبتلا شده اند.

استان اصفهان افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل