25 میلیارد تومان به سرجمع اعتبارات آبخیزداری این استان اضافه شد


25 میلیارد تومان به سرجمع اعتبارات آبخیزداری این استان اضافه شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با پی‌گیری‌های استاندار بوشهر 25 میلیارد تومان به سرجمع اعتبارات ملی استان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در سالجاری اضافه شد.

غلامرضا منتظری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با افزایش این میزان اعتبار، اعتبارات ملی استان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری به ۲ برابر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: براساس رایزنی استاندار بوشهر با معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، با تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه آبخیزداری حوزه شهر خورموج و ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه آبخیزداری بند خاکی دره امیری دیلم موافقت شده و به زودی کارهای اجرایی این پروژه‌ها آغاز می‌شود.

منتظری اضافه کرد: در سال جاری تاکنون از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۱۷ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری به استان بوشهر اختصاص یافته که با این اقدام و اختصاص ۲۵ میلیارد تومان در این مرحله جمع اعتبارات آبخیزداری استان بیش از دو برابر افزایش یافت و شاهد تحول بزرگی در اجرای پروژه های آبخیزداری خواهیم بود.

وی افزود: اجرای این پروژه ها تاثیر مثبتی در کاهش خطر ناشی از سیل و جلوگیری از فرسایش خاک دارد و از طرفی با مهار رواناب حاصل از بارش‌ها در تغذیه آبخوان‌ها و جبران افت سفره آب‌های زیرزمینی نقش موثری دارد.

منتظری اضافه کرد: طی سه دهه اخیر و از ابتدای اجرای برنامه‌های آبخیزداری در استان بیش از ۸۰۸ نوع از انواع سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان بوشهر اجرا شده‌ است که حجم کل استحصال آب آنها در سال با فرض چهار بار آبگیری حدود ۱۲۸ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۳۸۴ متر مکعب است که در بارندگی اخیر بیش از ۷۰ درصد این سازه‌ها آبگیری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی