تردد خودرو در مسیرهای منتهی به مناطق گردشگری باشت محدود شد


تردد خودرو در مسیرهای منتهی به مناطق گردشگری باشت محدود شد

گچساران - ایرنا - فرماندار باشت گفت: تردد خودرو در مسیرهای دسترسی به مناطق گردشگری این شهرستان برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا محدود شده است.

سید مسعود حسینی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به هوای مفرح مناطق گردشگری باشت برخی از خانواده ها در روزهای اخیر به این مناطق سفر کردند که با هماهنگی ستاد کرونا تردد در این جاده ها محدود شده است.

وی بیان کرد: رانندگانی که در این مسیرها تردد کنند با همکاری نیروی انتظامی جریمه خواهند شد.

فرماندار باشت تاکید کرد: دهیاران مناطق گردشگری این شهرستان نیز برای پشتیبانی اقدام به نصب بنر و اطلاع رسانی کرده اند.

حسینی با اشاره به وضعیت نارنجی ویروس کرونا در باشت تصریح کرد: سفر و تفریح در چنین شرایطی تهدیدی جدی برای جان مسافران است.

براساس آخرین آمار که روز هجدهم آذرماه اعلام شده ۸۵۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در باشت شناسایی شده است.

حسینی تصریح کرد: عملیات غربالگری در راستای مدیریت و کنترل همه ‌گیری بیماری کووید۱۹ به شیوه محله و خانواده محور در این شهرستان در حال اجراست.

وی طرح محله محور مقابله با کرونا را یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری و کاهش آمار مبتلایان بستری و فوتی ناشی از ویروس کرونا اعلام کرد و افزود: برای اجرای این طرح شهرستان باشت به ۳۳ منطقه عملیاتی جهت مقابله و پیشگیری از کرونا تقسیم شده است.

حسینی افزود: با اجرای طرح شهید سلیمانی۱۵۰ تیم در شهر و روستا در قالب پنج کمیته عملیاتی، حمایت، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت کار اجرای این طرح را در سطح شهرستان برعهده دارند.

وی اظهار داشت: جذب کمک‌های مردمی، نهادها و سازمان های مردم نهاد، شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا از طریق سامانه پرونده الکترونیک، رابطان سلامت، ضدعفونی منازل، اعزام تیم مراقبت در منزل، آموزش خانواده‌ها در زمینه ویروس کرونا، آموزش همگانی برای ارتقای دانش و مهارت مردم از مهمترین وظایف این کمیته هاست.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟