2 دستگاه ماشین برف روب به راهداری دیواندره تحویل شد


2 دستگاه ماشین برف روب به راهداری دیواندره تحویل شد

سنندج - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیواندره گفت: یک دستگاه ماشین برف‌ خور و یک دستگاه لودر برای استفاده‌ در عملیات پاکسازی جاده‌های برفی، با 60 میلیارد ریال اعتبار خریداری و تحویل راهداری این شهرستان شد.

بهزاد رشیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به حجم زیاد بارش برف و در راستای اجرای طرح زمستانه این ماشین آلات به ناوگان برف روب راهداری دیواندره اضافه شد تا مورد استفاده قرار گیرند.

وی با اشاره به آغاز طرح زمستانه راهداری اضافه کرد: نیروهای راهداری در محورهای اصلی شهرستان مستقر شده و تمام تلاش خود را برای برف روبی و پاکسازی راه‌های ارتباطی در زمان بارش برف بکار گرفته تا مانع از انسداد راه‌ها شوند.

رشیدی با بیان اینکه این اداره با کمبود امکانات و تجهیزات برف روبی مواجه است، افزود: شهرستان ۱۷۲ روستا دارد که بیشتر در مناطق پر بارش و کوهستانی قرار دارند و خدمات رسانی به مردم این روستاها در زمان بارش برف نیاز به تجهیزات مجهز دارد که با اضافه شدن این ۲ دستگاه، کمبودها جبران شد.

وی یادآور شد: با همت اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان، یک دستگاه لودر و یک دستگاه برف خور با هزینه ۶۰ میلیارد ریال خریداری و به تجهیزات راهداری شهرستان دیواندره اضافه شد و اکنون از این دستگاه‌ها در عملیات برف روبی و پاکسازی جاده‌ها استفاده می‌شود.

رشیدی با اشاره به اینکه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دارای ۳۶ دستگاه برف روب است، تاکید کرد: از این تعداد، سه دستگاه برف خور است که در بخش‌های سارال، کرفتو و مرکزی مستقر شده و در مواقع بحرانی بارش برف زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیواندره گفت: برای پاکسازی جاده‌های روستایی با پیمانکاران برف روب بخش خصوصی قرارداد همکاری منعقد شده البته از روستاییان هم درخواست داریم در موقع بارش برف و کولاک با عوامل راهداری همکاری کنند.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو