سری هواوی پی 50 همراه با سیستم‌عامل هارمونی عرضه خواهد شد


سری هواوی پی 50 همراه با سیستم‌عامل هارمونی عرضه خواهد شد

درحالی‌که انتظار می‌رفت سیستم‌عامل هارمونی 2 ابتدا برای محصولاتی کم‌اهمیت‌تر منتشر شود، مقام‌های شرکت چینی در نظر دارند سری هواوی پی 50 را همراه‌با هارمونی 2 عرضه کنند.

روز گذشته، هواوی نسخه بتای سیستم‌عامل هارمونی ۲ را منتشر کرد تا علاقه‌مندان بتوانند آن را تجربه کنند. این سیستم‌عامل می‌تواند جایگزینی برای اندروید باشد و هدف اصلی هواوی از انتشار نسخه‌ی بتای آن قرار‌دادن فرصتی در‌اختیار توسعه‌دهندگان چینی است تا اپلیکیشن‌های مختلفی برایش بسازند؛ زیرا هواوی قصد دارد سال آینده‌ی میلادی اولین گوشی‌های هوشمند مبتنی‌بر سیستم‌عامل هارمونی ۲ را روانه بازار کند.

پس از مشکلاتی که به‌دلیل تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ی دولت ترامپ برای هواوی رخ داد، محصولات شرکت چینی دسترسی به بخشی از امکانات اندروید، ازجمله پلی استور و اپلیکیشن‌های اختصاصی گوگل را از دست دادند؛ به‌همین‌دلیل، هواوی جایگزینی برای پلی استور به نام اپ گالری را معرفی کرد. بااین‌حال، سران شرکت چینی به این نتیجه رسیدند که درکنار استفاده از سیستم‌عامل اندروید برای محصولاتشان، سیستم‌عاملی بومی را توسعه دهند.

نسخه‌ی اول سیستم‌عامل هارمونی برای محصولاتی مانند لوازم خانگی و اشیای هوشمند توسعه داده شد و نسخه‌ی دوم نیز برای استفاده از تبلت و گوشی‌‌های هوشمند هواوی آماده می‌شود. انتظار می‌رفت محصولات میان‌رده یا پایین‌رده هواوی ابتدا با سیستم‌عامل هارمونی ۲ به بازار راه یابند؛ اما گزارش‌ها نشان می‌دهند سری پی ۵۰، تلفن‌های هوشمند پرچم‌دار نسل بعدی هواوی، نیز مبتنی‌بر هارمونی ۲ خواهند بود.

در‌هر‌صورت، دور‌از‌ذهن به‌نظر می‌رسد که هواوی سری پی ۵۰ را در تمامی بازارهای دنیا با سیستم‌عامل هارمونی ۲ عرضه کند و احتمالا چنین نسخه‌ای از سری جدید پرچم‌داران هواوی، تنها به بازار چین محدود خواهد بود. نکته‌ی جالب درباره‌ی سیستم‌عامل در‌حال‌توسعه‌ی هواوی امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندروید است.

در‌حال‌حاضر، سهم هواوی از بازارهای مهمی مانند اروپا رو‌به‌کاهش است و این شرکتش را در بازار ایالات متحده نیز نمی‌تواند بفروشد؛ بنابراین، عرضه‌ی تلفن‌های هوشمند با سیستم‌عامل هارمونی ۲ می‌تواند هواوی را بار‌دیگر به عرصه‌ی رقابت بازگرداند. ناگفته نماند هنوز مشخص نیست با تغییر دولت ایالات متحده پس از اتمام کار ترامپ، روابط شرکت هواوی با ایالات متحده بهتر خواهد شد یا همچنان فعالیت شرکت چینی در خاک آمریکا را غیرممکن خواهد کرد.

در ماه‌های گذشته، هواوی روزهای دشواری پشت‌سر گذاشته است که تنها به محدودیت نرم‌افزاری گوگل خلاصه نمی‌شود. برای مثال، این شرکت چینی در تولید تراشه‌های کرین به‌مشکل خورد و برای تأمین قطعات مورد‌نیازش با شرکت‌هایی مانند کوالکام و مدیاتک همکاری می‌کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت چیست؟ آیا حاضرید سیستم‌عامل هارمونی ۲ را تجربه کنید یا همچنان استفاده از سیستم‌عامل اندروید را می‌پسندید؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها