معرفی هوآیرا تریکولوری، شاهکار جدید، گران و تولید محدود پاگانی


معرفی هوآیرا تریکولوری، شاهکار جدید، گران و تولید محدود پاگانی

پاگانی نسخهٔ جدیدی از مدل هوآیرا را با نام تریکولوری (Tricolore) معرفی کرده است. این یک مدل بشدت تولید محدود است که برای ادای احترام به تیم نمایش هوایی (ایروباتیک) نیروی هوایی ایتالیا یعنی «فرچی تریکولوری» (به معنای پیکان‌های سه‌رنگ) ساخته شده است. البته این اولین باری نیست که پاگانی از تیم ایروباتیک نیروی هوایی … The post معرفی هوآیرا...

پاگانی نسخهٔ جدیدی از مدل هوآیرا را با نام تریکولوری (Tricolore) معرفی کرده است. این یک مدل بشدت تولید محدود است که برای ادای احترام به تیم نمایش هوایی (ایروباتیک) نیروی هوایی ایتالیا یعنی «فرچی تریکولوری» (به معنای پیکان‌های سه‌رنگ) ساخته شده است. البته این اولین باری نیست که پاگانی از تیم ایروباتیک نیروی هوایی ایتالیا تجلیل می‌کند زیرا این شرکت در سال ۲۰۱۰ نیز در پنجاه‌سالگی فرچی تریکولوری، همین کار را با معرفی نسخهٔ ویژهٔ زوندا تریکولوری انجام داد.

معرفی هوآیرا تریکولوری، شاهکار جدید، گران و تولید محدود پاگانی

هوآیرا تریکولوری از بدنهٔ جدیدی بهره می‌برد که از هواپیمای ارماکی MB-339A تیم فرچی تریکولوری الهام گرفته است و بر آئرودینامیک تمرکز دارد. اسپلیتر برجسته‌تر، پروفیل جانبی کاملاً جدید برای به حداکثر رساندن داون‌فورس و سپر جلوی جدید با خروجی‌های هوای جانبی برای بهبود کارایی اینترکولر از ویژگی‌های بیرونی این هوآیرای ویژه هستند. علاوه بر این، یک ورودی هوای جدید هم پشت کابین تعبیه شده که هوای خنک بیشتری را به موتور دوازده سیلندر می‌رساند.

معرفی هوآیرا تریکولوری، شاهکار جدید، گران و تولید محدود پاگانی

در همین حال، دیفیوزر عقب بهینه شده و بال کاملاً جدیدی هم برای هوآیرا تریکولوری طراحی شده که به‌طور کامل در بخش عقبی ادغام شده و با جبران افزایش داون‌فورس در جلوی خودرو، به تعادل آئرودینامیکی کمک می‌کند. پایه‌های این بال مشابه بالهٔ دُم جت‌های تیم فرچی تریکولوری است و مثل جت‌ها، روی آن شمارهٔ تولید خودرو نقش بسته است. شاید برجسته‌ترین ویژگی تریکولوری اما تعبیهٔ یک لولهٔ پیوت در وسط کاپوت جلویی آن باشد. این ابزاری است که هواپیماها از آن برای اندازه‌گیری سرعت هوایی و تعیین وضعیت آئرودینامیکی استفاده می‌کنند.

معرفی هوآیرا تریکولوری، شاهکار جدید، گران و تولید محدود پاگانی

هوآیرا تریکولوری به‌عنوان مدلی که از هوانوردی الهام گرفته است، در بیرون به‌طور ویژه‌ای رنگ‌آمیزی شده است که ویژگی اصلی آن طرح سه رنگ در طرفین خودرو است. این گرافیک تا چراغ‌های عقب کشیده شده و همراه با رنگ آبی کربنی شفاف بدنهٔ خودرو، طرحی مشابه رنگ‌آمیزی هواپیماهای فرچی تریکولوری را ایجاد کرده است. علاوه بر این، برای این هوآیرای تولید محدود رینگ‌های آلیاژی جدیدی با طرح توربین مانند طراحی و برای ورودی‌های هوای جانبی هم قاب آلومینیومی جدیدی در نظر گرفته شده است.

معرفی هوآیرا تریکولوری، شاهکار جدید، گران و تولید محدود پاگانی

در سینهٔ هوآیرا تریکولوری جدیدترین نسخه از پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 توئین توربوی مرسدس قرار گرفته که حالا ۸۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ سکوئنشیال به دیفرانسیل الکترومکانیکی تحویل داده می‌شود. شاسی این ماشین از کربن-تیتانیوم اختصاصی پاگانی ساخته شده که بهبود قابل‌توجهی را در استحکام خودرو ایجاد می‌کند. در همین حال، هندسهٔ سیستم تعلیق، کمک‌فنرهای با کنترل الکترونیکی و آئرودینامیک فعال هم عملکرد استثنایی هوآیرا را در تحت هر شرایطی تضمین خواهد کرد.

کابین هوآیرا یکی از خاص‌ترین محیط‌ها در کل صنعت خودروسازی محسوب می‌شود و حالا در تریکولوری اینجا حتی خاص‌تر هم شده است. تمام قطعات آلومینیومی کابین این نسخه از آلیاژ درجهٔ هوافضا ساخته شده و با رنگ آبی ویژه‌ای آنودایز شده‌اند. همچنین صندلی‌ها هم با روکش منحصربه‌فرد دورنگ آبی و سفید به همراه‌ تریم چرمی در سه رنگ سفید، قرمز و سبز پوشیده شده‌اند که این هم اشارهٔ دیگری به هواپیماهای فرچی تریکولوری است. بزرگ‌ترین تغییر در کابین هوآیرا تریکولوری اما اضافه شدن یک بادسنج به روی داشبورد است که با لولهٔ پیوت بیرونی کار می‌کند و سرعت هوایی را نشان می‌دهد. از پاگانی هوآیرا تریکولوری تنها سه دستگاه ساخته خواهد شد که هرکدام ۵.۵ میلیون یورو قیمت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور