مدیرعامل جدید اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان برگزار شد


مدیرعامل جدید اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان برگزار شد

جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان هرمزگان برگزار شد.

جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان، روز گذشته، ۲۷ آذرماه در بندرعباس برگزار شد. در این جلسه از زحمات محمدحسین لاله زاری، مدیرعامل سابق اتحادیه قدردانی و عماد ناصری به عنوان مدیرعامل جدید معرفی شد.

مدیرعامل جدید اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت هرمزگان، در تشریح برنامه‌های آینده خود برای این اتحادیه، اظهار کرد: تلاش جهت هماهنگی و همکاری مؤسسات سراسر هرمزگان در جهت پیشرفت و پیشبرد فعالیت‌های قرآنی در سطح استان، پیگیری اجرای طرح همیار مؤسسات در جهت در اختیار گذاشتن تجربیات مؤسسات فعال استان و کشور به مؤسسات ضعیف و بدون برنامه، تعامل با اتحادیه‌های دیگر استان‌ها و استفاده از تجربیات آنان، تشکیل شورای تخصصی فعالیت‌های قرآنی با حضور اندیشمندان و نخبگان قرآنی، استفاده از اساتید بومی و به نام استان در جهت آموزش و ارتقاء سطح قاریان و حافظان استان و توانمندسازی مؤسسات قرآنی در ترویج سبک زندگی اسلامی و امر ازدواج از جمله طرح‌ها و برنامه‌هایم برای پیشرفت مؤسسات قرآنی است.

عماد ناصری افزود: تلاش می‌کنم با کمک هیئت‌مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان و پیگیری امور، تدابیری جهت امدادرسانی به مؤسسات آسیب‌دیده از کرونا و رفع مشکلات آنان اندیشیده شود، بیمه فعالان قرآنی از جمله دغدغه‌هایی بود که قبل از این سمت هم پیگیرش بودم و از این پس نیز با جدیت بیشتری آن را پیگیری خواهم کرد.

مدیرعامل جدید اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان تصریح کرد: با توجه به اینکه به سالروز شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی نزدیک می‌شویم، از اولین برنامه‌های اتحادیه برگزاری مراسم بزرگداشتی برای این شهید والامقام خواهد بود. همچنین در نظر داریم در این روز، یک پویش ختم صلوات و ختم قرآن برای شادی روح آن بزرگوار توسط مؤسسات قرآنی راه‌اندازی کنیم.

ناصری عنوان کرد: استعدادهای قرآنی خوبی در هرمزگان داریم که خوشبختانه در جای‌جای استان توسط مؤسسات فعال، شناسایی شده و در حال پرورش هستند، در جهت شکوفایی و دیده شدن این استعدادها تمام توان خود را به کار می‌بندم. اعتبار تخصیص یافته به مؤسسات قرآنی باید در لایحه بودجه به حداکثر خود برسد و نگاه مجلس شورای اسلامی باید نسبت به فعالیت‌های قرآنی عادلانه باشد و این موضوع را به صورت مستمر از طریق نمایندگان استانی پیگیری خواهم کرد.

وی اضافه کرد: با تعاملی که با اداره کل اوقاف هرمزگان خواهیم داشت، پویش وقف مشارکتی با نیت قرآنی را در هرمزگان و بین مؤسسات قرآنی راه‌اندازی خواهیم کرد تا بتوانیم با افزایش موقوفات قرآنی در راستای توانمندسازی مؤسسات گام برداریم، در این راستا ایجاد پروژه‌های عمرانی درآمدزا با استفاده از ظرفیت موقوفات پیش‌بینی خواهد شد. همچنین با تفاهم‌نامه‌ای که با اداره کل اوقاف در جهت رفع مشکل مکان ثابت برای مؤسسات سطح استان منعقد خواهیم کرد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه جهت برگزاری کلاس‌ها و فعالیت‌های مؤسسات قرآنی در اختیار این عزیزان قرار خواهد گرفت تا ان‌شاءالله در آینده دیگر هیچ مؤسسه‌ای با مشکل فضا و امکانات مواجه نباشد. ما مجمع خیرین قرآنی را در استان داریم اما باید سعی کنیم مجمع جدیدی با رویکردی پویا و عمل‌گرا راه‌اندازی کنیم و با دعوت از خیرین استان از آن‌ها بخواهیم به میدان آمده و به مؤسسات و فعالیت‌های قرآنی کمک کنند.

مدیرعامل جدید اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان بیان کرد: هرمزگان از جمله استان‌هایی است که محرومیت بر آن سایه افکنده به همین جهت از اتحادیه کشوری درخواست حمایت مضاعف و بررسی ویژه و نگاه مثبت به هرمزگان را داریم تا فعالیت‌های مؤسسات قرآنی این استان بیش از پیش در سراسر کشور دیده شود.

ناصری اظهار کرد: متأسفانه در استان هرمزگان در حوزه فعالیت‌های قرآنی به صورت جزیره‌ای عمل می‌شود و بین اجزاء قرآنی ناهماهنگی ناراحت‌کننده‌ای برقرار است، امیدوارم بتوانیم هماهنگی لازم بین مؤسسات و نهادهای قرآنی را برای هماهنگی در فعالیت‌ها ایجاد کنیم، در این راستا تلاش خواهم کرد تا با نهادهای مختلف از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و دیگر متولیان امورات قرآنی، ارتباطات و تعاملات مؤثر بیشتری برقرار کنم.

وی با تأکید بر اینکه یکی از رسالت‌ها و مأموریت‌های اتحادیه مؤسسات قرآنی این است که قرآن را به صورت کامل و با برنامه‌ریزی صحیح وارد بدنه جامعه کنیم، افزود: اتحادیه باید در جهت ایجاد محبت و مودت در مؤسسات، برنامه‌ای راهبردی داشته باشد، متأسفانه در حال حاضر مؤسسات سطح استان یا با هم رابطه‌ای ندارند و یا در رقابت هستند.

مدیرعامل جدید اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان با اشاره به اینکه این نوید را به مؤسسات قرآنی هرمزگان می‌دهم که اتحادیه جدید با موجی از فعالیت‌ها در کنار مؤسسات خواهد بود و تغییرات خوبی را احساس خواهند کرد، افزود: فضای مجازی و خبرگزاری‌ها فرصت مناسبی جهت اطلاع‌رسانی عملکرد اتحادیه هستند و باید از این ظرفیت استفاده شود. یکی از مشکلات مؤسسات، تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده و از اقدامات مهم اتحادیه باید احیا و بازگشت مؤسسات به فعالیت‌های گذشته‌شان باشد.

ناصری با اشاره به اینکه در پیشبرد اهداف اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان از پیشکسوتان، به عنوان هادیان قرآنی استان بهره خواهیم برد، عنوان کرد: این اتحادیه نیاز به یک مرکز تولید فکر، سیاست، محتوا، برنامه‌ریزی و مدیریت واحد دارد و باید با همکاری همه ارگان‌ها این مأموریت صورت بگیرد. یکی از دغدغه‌های مهم ما بازگشت هویت واقعی اتحادیه مؤسسات قرآنی در جامعه است، ما نیاز جدی داریم که اتحادیه به استاندار و مسئولان استانی معرفی شود تا برنامه‌ها و فعالیت‌هایمان راحت‌تر و با مشکلات کمتری پیش رود.

وی ادامه داد: در نظر داریم از طریق ارتباط با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد برکت در خصوص کارآفرینی و کمک به مؤسسات اقداماتی انجام دهیم. همچنین نیاز به عضویت اتحادیه در شورای فرهنگ عمومی استان داریم که از طریق مکاتبه و رایزنی با دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در هرمزگان و استانداری پیگیری خواهد شد، تعیین تکلیف مؤسساتی که بعد از چندین سال پروانه فعالیت دریافت نکرده‌اند را نیز پیگیری خواهیم کرد.

مدیرعامل جدید اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان تصریح کرد: با پیگیری‌های مدیرعامل سابق اتحادیه و اعضای هیئت‌مدیره، حدود یک ماه پیش در پی رسیدگی به مؤسسات آسیب‌دیده از کرونا، مبلغ ۵۰ میلیون تومان به حساب ۵۰ موسسه قرآن و عترت استان واریز شد. همچنین برای مؤسسات با فعالیت بالا و دارای عملکرد خوب و مثبت که توسط بازرسان مؤسسات پایش شده‌اند، تسهیلاتی به مبلغ ۱۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد در نظر گرفته شده که تا ۱۰ روز آینده به ۱۰ موسسه پرداخت می‌شود، امید است بتوانیم در آینده به مؤسسات بیشتری این تسهیلات را اختصاص دهیم.

یادآور می‌شود؛ در حال حاضر «ناصر جعفرزاده» رئیس، «معصومه امیرزاده» نایب‌رئیس، «راضیه خدیر» منشی، «عماد ناصری» مدیرعامل و «رضا ساعد» و خانم «غلامحسینی» اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان هرمزگان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی