بیش از 2200 نفر در اشنویه‌ از خدمات طرح ناظران سلامت بهره‌مند شدند


بیش از 2200 نفر در اشنویه‌ از خدمات طرح  ناظران سلامت  بهره‌مند شدند

مهاباد- ایرنا- رییس هلال احمر اشنویه گفت: با اجرای طرح ناظران سلامت ، 2 هزار 285 نفر از مردم این شهرستان نسبت به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر ویروس کرونا آگاه شدند.

فخرالدین مام‌علی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح جهت جلوگیری از شیوع و همزمان با اعمال محدودیت‌های کرونایی با تشویق عموم شهروندان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط هلال احمر و با همکاری شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در این طرح ۶ نفر در قالب سه تیم که پیشتر آموزش‌های لازم را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا دریافت کرده بودند، در سطح شهر فعالیت داشته و بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به شهروندان و واحدهای مختلف صنفی نظارت داشته و تذکرات لازم را به آنان ارایه دادند.

رییس هلال احمر اشنویه بیان کرد: طی ۲۳ روز از آغاز فعالیت ناظران سلامت در این شهرستان ۴۷۵ مکان صنفی و تجاری نیز در این طرح تحت پوشش قرار گرفته و تذکرات لازم به آنان داده شد.

وی گفت: امدادگران هلال احمر در بخش نظارتی با استفاده از چک‌لیست‌های موجود، در هر محله بر فعالیت اصناف مختلف نظارت کرده و در بخش مراقبتی نیز آموزش‌های لازم را به بیماران مبتلا به کویید ۱۹ و خانواده‌های آنان ارایه می‌کنند.

طرح‌ ناظران و ‎آمران سلامت در پی فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت دستگاه‌های متولی و تعامل آنان جهت مقابله با ‎شیوع بیشتر ویروس کرونا ‌و همچنین دستور رییس جمعیت هلال احمر مبنی بر استفاده از نیروهای داوطلب جوانان و امدادگران علاقه‌مند با هدف دعوت مردم به ‎رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی اجرا شد.

از ابتدای شیوع کرونا در اشنویه، هزار و ۱۵۸ نفر بیمار با ابتلای قطعی به این ویروس در این شهرستان شناسایی شده و ۶۸ نفر نیز فوت کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان