بازداشت 8 عضو شورای شهر ساری/ شورای شهر در یک قدمی انحلال


درپی بازداشت هشت تن از اعضای ۹ نفره شورای شهر ساری، این شورای پرحاشیه در یک قدمی انحلال قرار...

بازداشت 8 عضو شورای شهر ساری/ شورای شهر در یک قدمی انحلال

درپی بازداشت هشت تن از اعضای ۹ نفره شورای شهر ساری، این شورای پرحاشیه در یک قدمی انحلال قرار گرفت.

به گزارش مهر، تاکنون هشت تن از اعضای شورای شهر پرحاشیه ساری توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستگاه‌های قضائی و امنیتی دستگیر شدند و انحلال این شورا روی میز قرار گرفته است.

همچنین تاکنون تجدید نظرخواهی شش نفر از اعضای بازداشت شده شورای شهر ساری که تقاضای لغو قرار تعلیق کرده بودند، رد شد و تعلیق این اعضای بازداشت شده قطعی شد.

انحلال شورای شهر ساری اکنون روی میز دستگاه‌های ذیربط است و طبق قانون برای انحلال آن باید هیئت اختلاف فرمانداری به هیئت استانی پیشنهاد دهد و در صورت تأیید، به هیئت کشوری به وزارت کشور ارسال می‌شود.

این وضعیت درحالی است که عباسعلی رضایی فرماندار ساری در پیگیری خبرنگار مهر با بیان اینکه فرمانداری پیشنهاد انحلال شورا را به هیئت حل اختلاف استان داده و منتظر نظر و تصمیم گیری آنها هستیم.

در صورت تأیید انحلال شورای شهر ساری، طبق قانون وزارت کشور استانداری مازندران را به قائم مقامی شورا منصوب خواهد کرد و حق انتخاب شهردار به استاندار داده خواهد شد.

تاکنون هشت نفر از اعضای شورای شهر ساری، شهردار جدید و تعدادی از مدیران و کارکنان شهرداری ساری در زمینه تخلف مالی، ارتشاء، رشوه و اتهام‌های مالی دستگیر و بازداشت شدند.

وضعیت شورای های دیگر مناطق مازندران هم چندان خوب نیست، از دستگیری شهردار اعضای شوراهای مناطق غربی استان از جمله نشتارود گرفته تا دستگیری دو عضو شورای شهر بابل، همه این وقایع نشان می‌دهد که شوراهای مازندران برای دوره ششم نیازمند خانه تکانی و پالایش اساسی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر