نماینده خلخال: خدمات درمانی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان پایین است


نماینده خلخال: خدمات درمانی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان پایین است

اردبیل - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: سطح خدمات درمانی ارائه شده توسط صندوق بیمه کشاورزان ، عشایر و روستاییان پایین است.

به گزارش ایرنا ،سیدغنی نظری روز شنبه در آیین اعطای مدارک بازنشستگی جمعی از اهالی روستای اندبیل خلخال افزود: کاهش سن افراد برای پذیرش در این بیمه از ۶۵ سال به ۵۰ سال و پایین بودن سطح خدمات درمانی این صندوق در مقایسه با سایر بیمه‌ها موجب بی‌رغبتی روستاییان به این صندوق می‌شود.

عضو ناظر شورای عالی بیمه کشور از در نظر گرفتن سهم ۱۰ هزار نفری بیمه کشاورزی برای اهالی شهرستان‌های خلخال و کوثر خبر داد و بیان کرد: افزایش سهم پذیرش خدمات بیم‌های نیز برای جلب نظر مردم برای استفاده از این بیمه جهت لازم است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان اردبیل نیز گفت: بیمه اجتماعی یک فرصت طلایی برای روستاییان و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان اردبیل است.

رضا عبداللهی از ابلاغ طرح نهضت توسعه بیمه اجتماعی به دستگاه‌های متولی روستاییان و عشایر استان خبر داد و افزود: این طرح با شعار "روستاها را آباد سازیم" اجرا می‌شود و امیدواریم از این فرصت به نفع جامعه هدف استفاده شود.

وی اظهارکرد: افراد مشمول در جامعه هدف با پرداخت سالی یک بار حق بیمه می‌توانند از مزایای صندوق بهره‌مند شوند، در حال حاضر سهم بیمه‌ای سالانه برای اعضا حداقل سه میلیون و ۳۰۰ هزارریال و حداکثر هشت میلیون و ۴۰۰ هزار ریال به تناسب انتخاب نوع بیمه از سوی متقاضیان بوده و دولت نیز ۲ برابر حق عضویت واریزی بیمه شدگان را متقبل شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان اردبیل گفت: میزان پوشش بیمه‌ای روستاییان و عشایر این استان به بیش از ۳۲ درصد رسیده که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

وی اظهارکرد: تاکنون ۵۸ هزار و ۵۰۰ نفر از روستاییان و عشایر استان زیرپوشش خدمات بیمه قرار گرفته‌اند و در قالب طرح نهضت توسعه اجتماعی تا پایان امسال ۱۰ هزار نفر دیگر زیرپوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند.

عبدالهی گفت: این بیمه شامل سه بخش بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت است و از ۵۸ هزار و ۵۰۰ بیمه شده سه هزار و ۵۰۰ نفر از این صندوق مستمری دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به پوشش بیمه‌ای در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر افزود: ۳۵ هزار نفر در شهرهای زیر ۲۰ هزار استان فاقد بیمه هستند که می‌توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار بگیرند.

او نقش رسانه‌ها را در تبیین اهداف صندوق و حمایت دولت از جامعه هدف مؤثر دانست و تشریح کرد: در حال حاضر امکانات و توانایی حضور به صورت یک به یک در روستاها برای معرفی این طرح بیمه‌ای مقدور نیست و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در این راستا به کمک صندوق خواهد آمد.

عبداللهی سهم این استان در سال جاری را بیمه پنج هزار و ۴۴۲ نفر اعلام کرد و گفت: برنامه‌ریزی و هدف ما تحت پوشش قرار دادن ۱۰ هزار نفر تا پایان سال ۹۹ است و امیدواریم با مشارکت همه مردم و دستگاه‌های متولی به این رقم دست یابیم.

وی با بیان اینکه شرایط سنی لازم برای عضویت در صندوق حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال سن است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۲ هزار ۵۰۰ نفر واجد شرایط در استان داریم که تحت پوشش هیچ صندوقی نیستند و این نگران کننده است و انتظار می‌رود این تعداد از جمعیت روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر برای بهره مندی از مزایای این صندوق اقدام کنند.

در این مراسم حکم بازنشستگی ۱۱ نفر از بیمه‌شدگان صندوق بیمه کشاورزی ، عشایری و روستایی روستای اندبیل از توابع بخش مرکزی خلخال برای بهره‌مندی از حقوق ماهانه دوران بازنشستگی اعطا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا