درخواست اعاده دادرسی آسان در دفاتر خدمات الکترونیک/ عدالت همراه یار کمکی مردم در محاکم


درخواست اعاده دادرسی آسان در دفاتر خدمات الکترونیک/ عدالت همراه یار کمکی مردم در محاکم

برای آسایش بیشتر مردم درخواست اعاده دادرسی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی صادر می‌شود.

درخواست اعاده دادرسی آسان در دفاتر خدمات الکترونیک/ عدالت همراه یار کمکی مردم در محاکم

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع بیماری کرونا استفاده از نرم‌افزار‌های آنلاین به رونق بسیار زیادی پیدا کرده است به طوری که حتی بسیاری از اقداماتی که در گذشته تنها به صورت حضوری برگزار می‌شدند هم اکنون در بستر نرم افزار‌های آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای کمک به شهروندان و جلوگیری از شیوع کرونا قوه قضاییه نرم افزار‌های متعددی را در حوزه ارتباطات آنلاین و برخی خط ایجاد کرده است دادگاه‌های آنلاین تا نوبت دهی‌های الکترونیکی از جمله این اقداماتی هستند که در بستر نرم‌افزار‌های اینترنتی و سامانه‌های یکپارچه انجام می‌شود.

در راستای تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی، اپلیکیشن عدالت همراه به عنوان نسخه تلفن همراه خدمات قضایی به صورت الکترونیک رونمایی شده است.

در این اپلیکیشن و در فاز اول ۵ خدمات دادگستری‌ها ارائه می‌شوند و افراد می‌توانند ابلاغیه‌هایی که برای آن‌ها صادر می‌شود را از طریق این اپلیکیشن ببینید.

اطلاع رسانی درباره پرونده‌ها نوبت گیری‌های آنلاین درخواست اعاده دادرسی و بسیاری دیگر از خدمات الکترونیکی انجام می‌شود و حتی کسانی که دارای کد ثنا هم نیستند می‌توانند با امضای الکترونیکی یکبار مصرف از این اپلیکیشن استفاده کند.

۲۵ درصد مردم درخواست صدور گواهی سوء پیشینه الکترونیکی می‌دهند

به گفته رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نوبت از طریق سامانه نوبت دهی وجود دارد و ۱۰۰ هزار گواهی سوء پیشینه صادر شده است، اما تنها ۲۵ درصد از مردم به صورت الکترونیک درخواست صدور گواهی سوء پیشینه می‌دهند و با الکترونیکی شدن برخی از خدمات قضایی ماهانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار مراجعه کاهش یافته است.

اما یکی از تازه‌ترین خدماتی که توسط اپلیکیشن دولت همراه از آن رونمایی شده و کمک بسیار زیادی به مردم می‌کند سامانه درخواست اعاده دادرسی است.

درخواست اعاده دادرسی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

به دستور رئیس دیوان عالی کشور قرار بر این شد تا اعاده دادرسی به صورت الکترونیکی صادر شود تا بر اساس آن کار متقاضیان آسانتر شود.

هفته گذشته درخواست اعاده دادرسی کیفری را به صورت الکترونیک شد، افراد فقط سعی کنند مستندات را با کیفیت مناسب برای ما ارسال کنند. این خدمت فعلا در تهران ارائه می‌شود و از اول دی ماه این درخواست‌ها به صورت الکترونیک منتشر می‌شود، افراد در هرجا که باشند میتوانند این اقدام را انجام می‌دهند.

عیسی زارع پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اعاده درخواست اعاده دادرسی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اظهار کرد: افرادی که تقاضای اعاده دادرسی دارند می‌توانند بدون آنکه در صف‌های طویل قرار گیرند درخواست خود را توسط سامانه ثبت کنند.

وی تصریح کرد: از هفته جاری مردم هر کجا قرار داشته باشند می‌توانند در اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی درخواست اعاده دادرسی خود را ثبت کنند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه درباره چگونگی ثبت درخواست اعاده دادرسی گفت: مدارک مورد نیاز در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت و سپس برای دیوان عالی کشور ارسال می‌شود.

زارع پور گفت: تقریبا ۴ ماه است که این سامانه در ۱۰ استان تست شده است و انشالله از این هفته در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید

آغاز دادرسی الکترونیک و غیر حضوری در استان تهران راه اندازی ۱۰۰ اتاق دادرسی الکترونیکی در ۲۴ استان کشور نوبت دهی آنلاین در بیش از هزار دفتر خدمات الکترونیک قضایی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی