یلدا به بلندای یک سال پرستاری


یلدا به بلندای یک سال پرستاری

بیرجند - ایرنا - آخرین چله قرن در حالی فرا می‌رسد که بیانگر یلدایی به بلندای یک سال پرستاری پرستاران و کادر درمان بی‌ادعای کشورمان در مبارزه با ویروس کرونا است.

همزمان شدن بلندترین شب سال و مناسبت روز پرستار که هر سال مصادف با سالروز ولادت حضرت زینب (س) است می‌تواند نشان از صبر و استقامتی باشد که با روحیه جهادی انجام شده است.

یلدا یا چله به عنوان بلندترین شب سال از ادوار دور مورد توجه ایرانیان بوده و همواره این شب را به خوشی جشن می‌گرفتند؛ جشنی که سال‌ها پابرجاست و خبر آمدن زمستان را با گرمای کرسی خانه مادربزرگ و آجیل‌های چیده شده روی سینی مسی نوید می‌دهد هرچند قل قل سماور آتشی و میوه‌های رنگارنگ و نوبرانه را هم نمی‌توان از قلم انداخت.

اما امسال یلدا روی دیگری از خود را می‌خواهد در دفترچه خاطرات تاریخ رقم بزند؛ یلدایی که می‌طلبد خوش و بش‌های جمعی را محدود و دیداری مجازی تازه کنیم.

کرونا یک سال است که می‌تازد و کادر درمان و پرستاران حتی از دیدار فرزندان و اعضای خانواده‌شان هم گذشتند تا جانی تسلیم نشود و از آن مهمتر گاهی فرصت همان دیدار مجازی را هم نداشتند و دلتنگی شان را به یلدای کمک به همنوع بخشیدند.

پرستاران یلدایی متفاوت را در یک سال گذشته تجربه کردند یلدایی که به جای خوش و بش، دلجویی، به جای دیدار، دلتنگی، به جای آرامش، بی‌خوابی، به جای آسایش، فرسودگی و به جای خیلی از خوشی‌ها با فوت همنوعانشان ناخوشی‌ها را به دنبال داشت.

یلدایی که می‌تواند با رفتارمان طولانی شود و همه این ناخوشی‌ها را تشدید کند اما باید دانست که اگر نیمه خالی لیوان هم پر شود دیگر نخواهیم توانست سرریز آن را مدیریت کنیم.

این یلدای متفاوت را خانواده‌های پرستاران و کادر درمان هم در یک سالی که گذشت تجربه کردند از استرس‌های حضور یکی از اعضای خانواده در معرض بیماری تا دلتنگی‌های کودکانه فرزندی که تا روزها به انتظار دیدار مادر یا پدر نشست.

هرچند برای برخی‌ این دیدار هیچ گاه تازه نشد و یلدای امسال را باید با قاب عکس کنج طاقچه با عنوان شهید مدافع سلامت به صبح برسانند.

در این بین تعداد زیادی از کادر درمان یلدا را در کنار بیماران کرونایی چله خواهند گرفت و دعای «امن یجیب» را چاشنی یلدایی یکساله خواهند کرد.

افراد زیادی همسفره پرستاران و کادر درمان در این یلدای طولانی بودند از اصناف و نیروهای جهادی گرفته تا تک تک افرادی که بهداشت عمومی را رعایت کردند و به همنوعشان احترام گذاشتند اما هنوز هم افرادی هستند که بی‌تفاوت به مقتضیات زمان و مکانند.

یلدای امسال را می‌توان متفاوت و به صورت مجازی برگزار کرد و به حقوق همنوع احترام گذاشت، مطمئنا این روند زمینه‌ساز کاهش انتشار ویروس کرونا در همه‌گیری مفرط خواهد شد.

بدون شک همراهی با کادر درمان برای کاهش انتشار ویروس کرونا بهترین تبریک روز پرستار خواهد بود تا با پشت سر گذاشتن این یلدای طولانی، یلدای مهربانی را جشن بگیریم.

روز پرستار«یلدای همراهی و مهربانی» مبارک.

خبرنگار ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات