چهار مجوز تاسیس کارگاه صنایع‌دستی در چرداول صادر شد


چهار مجوز تاسیس کارگاه صنایع‌دستی در چرداول صادر شد

ایلام - ایرنا- رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چرداول از صدور مجوز ایجاد چهار کارگاه صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، جهانبخش طهماسبی روز یکشنبه اظهار داشت: این مجوز در رشته‌های چرم دوزی (۲ مجوز)، معرق و گیوه بافی برای فعالیت صنعتگران علاقه‌مند به این رشته‌ها در سطح شهرها و روستاها صادر و برای دریافت تسهیلات به کارگروه اشتغال شهرستان معرفی تا از تسهیلات بانکی ‌بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۰ کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف در این شهرستان فعالیت دارند، تاکید کرد: مجوز تاسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر و بیانگر پیش‌بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چرداول یادآور شد: این مجوز برای افرادی که قصد احداث و راه‌اندازی کارگاه دارند به مدت ۶ ماه صادر می‌شود تا در صورت تکمیل ظرفیت‌های موجود تبدیل به پروانه کارگاهی شود.

طهماسبی با اشاره به مزایای صدور این مجوزها افزود: هنرمندان دارای این مجوزها می‌توانند از مزایایی چون شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، اهدای تسهیلات، شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارتی بهره‌مند شوند.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید