مراکز ترک اعتیاد قزوین با نیمی از ظرفیت امکان فعالیت دارند


مراکز ترک اعتیاد قزوین با نیمی از ظرفیت امکان فعالیت دارند

قزوین - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: مراکز ترک اعتیاد استان با نیمی از ظرفیت خود و به شرط رعایت کامل پروتکل های بهداشتی امکان فعالیت دارند.

علی رحمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان قزوین برخی کمپ‌های ترک اعتیاد تعطیل شده اند،اظهار داشت: در ستاد استانی مقابله با کرونا مصوب شد که این مراکز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی در رابطه با ترک اعتیاد معتادان ادامه دهند.

وی با بیان اینکه ترک اعتیاد در کمپ ها یک بخش از کار است و بخش مهم تر حفظ و تداوم ترک در خارج از این مکان هاست،افزود: ایجاد اشتغال و فراهم کردن فضا برای برگزاری کلاس‌های ان ای (انجمن معتادان گمنام) ۲ اصل اساسی در تداوم پاکی معتادان است که باید مورد توجه این دستگاه‌ها قرار گیرد.

رحمانی اضافه کرد: به انجمن معتادان گمنام ابلاغ کردیم که ظرفیت کلاس‌های خودشان را به ۵۰ درصد کاهش دهند و همواره با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در شهرستان‌ها به برگزاری کلاس‌ها اقدام کنند.

این مسؤول به محدودیت‌های کرونایی در ایام اخیر اشاره کرد و گفت: اعتیاد در ایام کرونا تعطیل بردار نیست و در شرایطی که محدودیت‌های کرونایی اعمال می‌شود، باید مسؤولان همواره به فکر حفظ سلامت و پاکی معتادان باشند.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداران و شهرداران این استان باید طبق مصوبه شورای توسعه به فکر پایداری و تداوم پاکی معتادان بهبود یافته باشند.

رحمانی خاطرنشان کرد: انجمن معتادان گمنام با برگزاری کلاس‌ها برای معتادان در دوره پاکی سبب می‌شود تا این افراد از آلوده شدن مجدد به مواد مخدر دوری کنند.

پنج هزار و ۸۰۰ معتاد در استان قزوین عضو انجمن معتادان گمنام هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان