خواص بی نظیر به / میوه زیبایی و ضد سرطان

خواص بی نظیر به / میوه زیبایی و ضد سرطان

میوه به با نام علمی “Cydonia oblonga” میوه ای باستانی و بومی مناطق مختلف آسیا و مدیترانه است و کشت آن در یونان بوستان و روم بسیار رواج داشته جایی که آن را به عنوان نمادی از عشق و باروری می شناختند. اگرچه امروزه این میوه به میزان قابل توجهی کمتر دیده می شود، اما به از بستگان نزدیک میوه های معروف مانند سیب و گلابی به شمار می آید. برای چندین دهه در طب عامیانه مورد استفاده قرار گرفته است، اما تحقیقات علمی در مورد مزایای آنها هنوز در مراحل اولیه قرار دارد. به گزارش هلث لاین، در اینجا فواید به برای سلامتی به همراه چند نکته ساده برای گنجاندن آن در رژیم غذایی ذکر شده است.

به سرشار از مواد مغذی است

به حاوی فیبر و چندین ویتامین و مواد معدنی ضروری برای بدن است و تقریبا در هر رژیم غذایی می توان آن را مصرف کرد. یک عدد به به وزن تقریبی 92 گرم موارد زیر را برای بدن فراهم می کند:

کالری: 52

چربی: 0 گرم

پروتئین: 0.3 گرم

کربوهیدرات: 14 گرم

فیبر: 1.75 گرم

ویتامین C: 15 درصد ارزش روزانه میزان توصیه شده مواد مغذی

ویتامین B1: 1.5 درصد از میزان توصیه شده مواد مغذی

ویتامین B6: 2 درصد از میزان توصیه شده مواد مغذی

مس: 13 درصد میزان توصیه شده مواد مغذی

آهن: 3.6 درصد میزان توصیه شده مواد مغذی

پتاسیم: 4 درصد میزان توصیه شده مواد مغذی

منیزیم: 2 درصد میزان توصیه شده مواد مغذی

همانطور که مشاهده می کنید به مقادیر متوسطی از ویتامین C و مس به علاوه مقادیر کمی ویتامین B، آهن، پتاسیم و منیزیم مورد نیاز بدن را تامین می کند. اگرچه از نظر ترکیبات خاصی غنی نیست، اما حاوی انواع مختلفی از مواد مغذی مورد نیاز بدن است.

به حاوی آنتی اکسیدان های قوی است

بسیاری از مزایای مرتبط با گیاهان را می توان ناشی از آنتی اکسیدان های فراوان میوه دانست. آنتی اکسیدان ها استرس متابولیک و التهاب را کاهش می دهند و از سلول های شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد که مولکول های ناپایدار هستند محافظت می کنند.

خواص بی نظیر به / میوه زیبایی و ضد سرطان

خواص بی نظیر به / میوه زیبایی و ضد سرطان

به حالت تهوع ناشی از بارداری را کنترل می کند

برخی از علائم رایج اوایل دوران بارداری حالت تهوع و استفراغ است. برخی تحقیقات نشان می دهد میوه های تسکین دهنده ممکن است به بهبود این علائم کمک کنند. با وجود نتایج امیدوار کننده در این زمینه، اما تحقیقات بیشتری لازم است.

به مشکلات گوارشی را برطرف می کند

به از مدت ها قبل در طب سنتی و عامیانه برای درمان انواع اختلالات گوارشی استفاده می شده است، تحقیقات اخیر حاکی از آن است که عصاره این میوه می تواند از بافت روده در برابر آسیب های مربوط به بیماری های التهابی روده مانند کولیت اولسراتیو محافظت کند.

در مطالعه ای روی موش های مبتلا به کولیت اولسراتیو در مقایسه با گروه کنترل در گروهی که عصاره و آب میوه به را دریافت کردند آسیب بافت روده بزرگ به طور قابل توجهی کاهش یافته است البته هنوز هم مطالعات بیشتری در فاز انسانی مورد نیاز است.

به زخم معده را درمان می کند

تحقیقات اولیه حاکی از آن است که ترکیبات گیاهی موجود در انواع میوه ها می توانند به پیشگیری و درمان زخم معده کمک کنند. در یک مطالعه آزمایشگاهی آب به رشد هلیکوباکتر پیلوری، باکتری شناخته شده در ایجاد زخم معده را مهار کرده است. در همین حال یک مطالعه روی موش ها نشان داد عصاره به در برابر زخم های معده ناشی از مصرف الکل محافظت می کند. اگرچه این نتایج دلگرم کننده است، اما تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

به علائم ریفلاکس اسیدی را کاهش می دهد

چندین مطالعه نشان می دهد به می تواند به مدیریت علائم ریفلاکس معده کمک کند که معمولا به عنوان ریفلاکس اسید شناخته می شود. یک مطالعه 7 هفته ای روی 80 کودک مبتلا به ریفلاکس اسید نشان داد مکمل روزانه شربت میوه به اندازه داروهایی که به طور سنتی برای کاهش علائم این بیماری استفاده می شود، موثر است. در یک مطالعه روی 137 زن باردار دوز 10 میلی گرم شربت به که بعد از غذا مصرف شد نیز به همان اندازه داروی سنتی در تسکین علائم ریفلاکس اسید موثر عمل کرد با این وجود مطالعات بیشتری لازم است.

خواص بی نظیر به / میوه زیبایی و ضد سرطان

خواص بی نظیر به / میوه زیبایی و ضد سرطان به از برخی واکنش های آلرژیک محافظت می کند

میوه به ممکن است با سرکوب فعالیت سلول های ایمنی خاص مسئول واکنش های آلرژیک علائم مختلف آلرژی را کاهش دهد. مطالعات و آزمایش روی موش ها نشان می دهد عصاره و دانه میوه به به احتمال زیاد از درماتیت آلرژیک جلوگیری کرده و آن را درمان می کند. با این حال هنوز مشخص نیست آیا تاثیر مشابهی را روی افراد دارند یا خیر. در حالی که برخی از کارشناسان حدس می زنند محصولات مرتبط با میوه به می تواند جایگزین ایمنی برای داروهای آلرژی سنتی باشد، اما تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

به از عملکرد سیستم ایمنی بدن حمایت می کند

میوه به ممکن است از سیستم ایمنی بدن شما پشتیبانی کند. چندین مطالعه در آزمایشگاه نشان می دهد این ماده دارای خواص ضد باکتری است که می تواند از رشد بیش از حد برخی از باکتری های مضر مانند اشریشیا کلی و استافیلوکوکوس اورئوس جلوگیری کند. علاوه بر این، یک عدد به 15 درصد از میزان توصیه شده مواد مغذی ویتامین C را داراست که برای سیستم ایمنی سالم و عملکرد آن ضروری است.

به همین ترتیب یک میوه به 6 تا 8 درصد فیبر مورد نیاز روزانه بدن را تامین می کند مصرف به اندازه آن می تواند از باکتری های سالم ساکن در دستگاه گوارش که در مجموع به عنوان میکروبیوم روده شناخته می شوند، پشتیبانی کند. به علاوه حفظ میکروبیوم روده سالم ممکن است باعث کاهش التهاب و بهبود مقاومت در برابر عفونت های ناشی از باکتری های مضر در دستگاه گوارش شود.

چگونه میوه به را مصرف کنیم؟

برخلاف میوه های پرطرفدار این میوه به ندرت به صورت خام مصرف می شود حتی زمانی که رسیده باشد میوه های خام گوشت بسیار سخت و طعم ترش و گس مانندی دارند، بنابراین بیشتر افراد ترجیح می دهند آن را به صورت پخته مصرف کنند.

بعد از برش دادن میوه آن را درون قابلمه ای با آب و مقدار کمی شکر قرار دهید و بگذارید تا بافت میوه نرم شود، همچنین می توانید ادویه هایی مانند وانیل، دارچین، زنجبیل و بادیان ختایی را به آن اضافه کنید می توانید به پخته شده را به تنهایی بخورید یا از آن در کنار جو دوسر، ماست یا گوشت بو داده استفاده کنید. همچنین این ترکیب به تارت میوه و شیرینی ها طعم بی نظیری می بخشد. حتی می توانید مربای به درست کنید، اما به محتوای شکر آن توجه داشته باشید.

در پایان

به یک میوه باستانی با عطر و طعم منحصر به فرد و چندین مزیت برای سلامتی است، ممکن است به درمان اختلالات گوارشی، آلرژی و افزایش قند خون کمک کند اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است. برخلاف سایر میوه ها به خام زیاد طرفدار ندارد در عوض نوع پخته یا مربای آن گزینه انتخابی اغلب افراد محسوب می شود، همچنین می توان این میوه را خشک کرد و به صورت دمنوش یا چای استفاده کرد.

مترجم: الهه زارعی