از افزایش قیمت انار تا دپوی هندوانه در میدان‌بار همدان


از افزایش قیمت انار تا دپوی هندوانه در میدان‌بار همدان

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان با بیان اینکه بازار یلدای امسال بازار هر سال نیست، گفت: کسادی بازار نشان می‌دهد مردم به فکر دورهمی و مهمانی نیستند.

رضا البرزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مغازه ها پر از میوه و تره‌بار است، اظهار کرد: در روزهای اخیر کاهش قیمت میوه را در سطح بازار سرگذر شاهد هستیم اما امسال مثل سال های قبل نبود و خریدها مثل هر سال نیست.

وی درباره قیمت هندوانه شب یلدا، تصریح کرد: در حال حاضر تمام واحدهای بازار سرگذر هندوانه را به قیمت ۲۵۰۰ تومان عرضه می‌کنند این درحالیست که در میدان بار با همین نرخ خریداری کردند بنابراین نشان می‌دهد مغازه‌دارن برای اینکه هندوانه روی دستشان نماند حاضرند متضرر شوند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان با بیان اینکه امسال به وفور هندوانه وارد بازار شده است، افزود: مغازه‌داران در فروش هندوانه ضرر و زیان دادند به طوریکه به قیمت خرید فروختند.

وی در پاسخ به اینکه قیمت هندوانه در وانت بارهای سطح شهر ۳۰۰۰ تومان است، یادآور شد: وانت بارها مورد تأیید اتحادیه نیستند بنابراین مردم حتماً از مغازه‌هایی که پروانه کسب دارند خریداری کنند تا در صورت گرانفروشی بتوانیم برخورد کنیم.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان با اشاره به اینکه سال گذشته قیمت هندوانه شب یلدا کیلویی ۶۰۰۰ تومان بود، بیان کرد: امسال هندوانه فراوان بوده و در میدان بار دپو شده است.

وی با تأکید بر اینکه بیشترین نظارت و بازرسی اتحادیه بر بازار سرگذر است، گفت: بیشترین مراجعات مردم به بازار سرگذر است به همین علت تمرکز نظارت ها بر این بازار است البته سایر واحدهای میوه‌فروشی در سطح شهر مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه بازار رقابتی سرگذر باعث شده است با کمترین سود میوه‌های خود را بفروشند، اظهار کرد: در هفته منتهی به شب یلدا بازرسان اتحادیه به صورت ویژه در بازار هستند و بر بازار نظارت دارند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان با بیان اینکه بیشترین تخلف میوه‌فروشان همدان عدم نصب اتیکت بوده است، ادامه داد: تیم‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه بر بازار شب یلدا نظارت ویژه دارند.

البرزی با اشاره به اینکه میوه‌فروشان درآمد خوبی نداشتند، یادآور شد: فروشندگان گرانفروش نیستند بلکه گران خریدند و میوه‌فروشان تعیین کننده قیمت نیستند.

رئیس اتحادیه میوه‌ و تره بار همدان با تأکید بر اینکه بیشترین افزایش قیمت مربوط به انار بوده است، خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم انار در بازار از ۸۰۰۰ تا ۲۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: امسال به علت هزینه‌های بالای انبار و سردخانه، کرایه‌های حمل، هزینه های کارگری و سبدهای میوه هزینه تولید افزایش چشمگری داشته که بر روی قیمت نهایی میوه نیز تأثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد میوه فروشان همدان پیک داشته و به صورت تلفنی و اینترنتی فروش دارند، افزود: اکثر میوه فروشان آدرس اینترنتی به مشتریان می‌دهند و پیک گذاشتند و آمادگی دارند به صورت غیرحضوری فروش داشته باشند اما این امر نیاز به اعتمادسازی بین مردم و ورود دستگاه‌های مختلف دارد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با اشاره به اینکه به واسطه شیوع کرونا مردم به سمت خرید اینترنتی رفتند، گفت: باید بر روی اینکه میوه به صورت بسته بندی و سورت شده فروخته شود، کار شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین