فرماندار خوی: پرستاران فراتر از وظیفه برای سلامت جامعه ایثار کردند


فرماندار خوی: پرستاران فراتر از وظیفه برای سلامت جامعه ایثار کردند

ارومیه- ایرنا- فرماندار خوی گفت: پرستاران و کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا فراتر از وظیفه خود برای سلامت جامعه ایثار و جانفشانی کردند و این فداکاری آنان برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد شد.

حسین عباسی روز یکشنبه در آیین تجلیل از پرستاران نمونه بیمارستان‌های خوی که به مناسبت روز پرستار برگزار شد، اظهار داشت: باید به پاس قدردانی از زحمات پرستاران و کادر درمانی سر تعظیم فرود ‌آورد زیرا پرستاری یکی از مشاغل سخت و طاقت ‌فرسایی است که اجر و پاداش آن را تنها خداوند می‌دهد.

وی افزود: حضرت زینب کبری (س) اسوه صبر، بردباری و شهامت در برابر مصائب؛ الگویی راستین و الهام بخش برای جامعه تلاشگر و زحتمکش پرستاران است و جامعه پرستاری با تاسی از آن بانوی بی‌بدیل، نمونه‌ای از صبر را در مسیر نظام سلامت کشور به نمایش گذاشته‌اند.

عباسی به همراهی مردم با اعمال محدودیت‌ها نیز اشاره کرد و افزود: برای احترام به کادر درمانی، مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از دورهمی‌های خانوادگی بخصوص در شب یلدا پرهیز کنند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات کادر درمانی بر فرهنگ‌سازی در جامعه در راستای قطع زنجیره ویروس کرونا تاکید کرد.

عادل نجف‌زاده به احداث سه بیمارستان در شهرستان خوی اشاره کرد و افزود: با توجه به ارایه خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان به مردم شمال استان، باید مراکز درمانی با تجهیز شدن با تمام ظرفیت آماده ارائه خدمات باشد.

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خوی نیز در این آیین، پرستاران را اعتلابخش نظام سلامت در جامعه توصیف کرده و اظهار داشت: این فرشتگان سفیدپوش در این ایام بسیار سخت کرونایی نقش مهمی در سلامتی جامعه دارند.

فاطمه مقدم تبریزی پرستاران را اسوه‌های صبر و ایثار دانست و افزود: بزرگترین افتخار این قشر، نام‌گذاری روز ولادت حضرت زینب (س) به نام روز پرستار است..

در ایران روز ولادت حضرت زینب (س) که پنجم جمادی الاول است به نام روز پرستار نامگذاری شده است که امسال مصادف با ۳۰ آذر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر