نامزدهای نهایی جایزه ملّی غزل حسین جلال‌پور معرفی شدند


نامزدهای نهایی جایزه ملّی غزل حسین جلال‌پور معرفی شدند

اسامی نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی دومین دورۀ جایزه ملی حسین جلال‌پور (جایزۀ مستقل غزل) از سوی داوران این جایزه در سه بخش پژوهش غزل، کتاب غزل و غزل‌های ارسالی معرفی شدند.

دبیر دومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور با اعلام این خبر گفت: در مجموع ۵۷۵ اثر به دبیرخانه جایزه ارسال شد که به تفکیک در بخش غزل‌ ۴۸۸ اثر از ۱۱۷ غزل‌سرا، در بخش کتاب غزل ۶۴ مجموعه‌ غزل و در بخش پژوهش ۲۳ مقاله پژوهشی به دومین دوره این رویداد ارسال شده است.

حسن فرهادی افزود: برگزیده‌های نهایی این جایزه ۱۲ دی‌ماه در آیین پایانی که به‌ صورت ضبط‌ شده از صفحه اینستاگرام جایزه و آپارات پخش می‌شود، معرفی خواهند شد.

وی تصریح کرد: در دومین دوره جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور، مانند همه جوایز معتبر ملی و بین‌المللی امسال نشان جایزه ادبی جلال‌پور در هر بخش تنها به یک نفر تعلق خواهد گرفت. البته به تمامی نامزدهای بخش نهایی لوح یادبود و جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

بر اساس اعلام دبیرخانه دومین دوره جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور –جایزه مستقل- داوران بخش پژوهش غزل (متشکل از اسماعیل امینی، رضا معتمد و قربان ولیئی) نامزدهای راه‌یافته به مرحله نهایی این بخش را به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر اعلام کردند:

- «بررسی تطبیق وزن و محتوا در آثار منتشرشده مریم جعفری آذرمانی»، طاهره خنیا، پانته‌آ صفایی در بازه زمانی ۱۳۹۶-۱۳۸۶، کبری موسوی قهفرخی، دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهرکرد.

- «غزل پست‌مدرن؛ هرزه‌نگاری یا دردنگاری؟»، سمیه شرونی، دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید چمران اهواز.

- «غزل فرم؛ ریشه‌ها و ویژگی‌ها»، مهرداد زارعی، دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خوارزمی

- «واکاوی نگاه‌ها به مرگ در غزل معاصر»، علی¬محمد محمودی، پژوهشگر دورۀ پست‌دکتری زبان و ادبیات فارسی و اسحاق طغیانی، استاد زبان و ادبیات فارسی.

همچنین براساس اعلام دبیرخانه این جایزه، داوران بخش کتاب غزل و غزل‌های ارسالی، متشکل از طاهره خنیا، صالح سجادی، حسن صادقی‌پناه، مجید معارف‌وند و حمیدرضا وطن‌خواه نامزدهای راه‌یافته به مرحله نهایی این دو بخش را به ترتیب حروف الفبا به این شرح معرفی کردند:

الف. کتاب غزل:
- «جزیره‌ی لیلی»، زینب چوقادی، نشر فصل پنجم
- «زاویه»، رحمت‌الله رسولی‌مقدم، نشر ایهام
-«سرزمین کوچکی که زیر چادر تو بود»، فاطمه صادقی، نشر آنیما
- «قار»، اکبر قنبرزاده، نشر ایهام
- «کاهنات»، محسن نقدی، نشر فصل پنجم
- «مولکول انفرادی»، سید محمدرضا طباطبایی، نشر نزدیکتر
- «هنوز»، ریحانه رسول‌زاده، نشر نزدیکتر

ب. غزل‌های ارسالی:
- محمد برازشی
- ملیحه بهادران شیروان
- ساجده جبارپور ماسوله
- رحمت‌اله رسولی‌مقدم
- محمد زارع
- سعید مبشر

به گزارش ایسنا، جایزۀ ملی حسین جلال‌پور (جایزه مستقل غزل) با محوریت غزل پیشرو یک جایزه خصوصی است که به‌ منظور معرفی اشعار و آثار برگزیده غزل و به یاد دکتر حسین جلال‌پور در بندر گناوه (زادگاه این شاعر فقید) برگزار می‌شود.

گفتنی است این جایزه هرساله هم‌زمان با سالروز تولد حسین جلال‌پور، شاعر و پژوهشگر گناوه‌ای، با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟