طرز تهیه کراکت کوکتل چیکو


طرز تهیه کراکت کوکتل چیکو

در گزارش زیر طرز تهیه کراکت کوکتل چیکو خوشمزه را به شما آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه کراکت کوکتل چیکو

کروکت یا کراکت (croquette) نوعی کوفته فرانسوی است که می‌تواند با مواد مختلفی پر شود. کراکت‌های معروف عبارتند از کراکت سیب زمینی، کراکت گوشت، کراکت پنیر و …. شما از کراکت کوکتل چیکو می‌توانید به عنوان غذای اصلی، پیش غذا یا برای میز اردور استفاده کنید. با هم نگاهی می‌کنیم به دستور پخت کراکت کوکتل چیکو.

مواد لازم برای تهیه کراکت کوکتل چیکو

کوکتل چیکو ۲۰۰ گرم
سیب زمینی پنج عدد
تخم مرغ سه عدد
پیاز یک عدد
سیر یک حبه
پنیر پیتزا به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
آرد سفید و سوخاری به مقدار لازم

طرز تهیه کراکت کوکتل چیکو

سیب‌زمینی‌ها را آب پز کنید. کوکتل چیکو‌ها را بدون اینکه آن‌ها را برش بزنید سرخ یا گریل کنید. سیب‌زمینی‌های آب پز را رنده کنید و با پیاز و سیر رنده شده و نمک و فلفل مخلوط کنید و آن را ورز دهید.

مقداری از این مخلوط را با دست صاف و پهن کنید و روی آن مقداری پنیر پیتزا بریزید و یک عدد کوکتل چیکو را وسط آن قرار دهید و و دور تا دور مخلوط سیب زمینی را به هم برسانید تا کروکت شما به شکل یک گلوله در آید.

به این ترتیب مخلوط سیب زمینی لایه بیرونی و کوکتل چیکو و پنیر، لایه درونی کروکت را تشکیل می‌دهند. حالا هر کدام از کروکت‌ها را ابتدا در آرد سفید بغلتانید سپس آن را در تخم‌مرغی که خوب هم زده شده فرو ببرید و در آخر در آرد سوخاری بغلتانید و سپس در تابه‌ای که از قبل مقداری روغن در آن ریخته بودید و روغن آن کمی داغ شده بیندازید تا خوب سرخ شود.

پس از سرخ شدن کروکت‌ها را روی کاغذ روغن گیر بگذارید تا روغن اضافی آن‌ها را بگیرد. کروکت‌ها را به ظرف سروتان منتقل کنید و با موادی مانند گوجه و خیار شور و سیب زمینی سرخ شده و یا هر چیز دیگری که مطابق میلتان است تزیین کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

منبع:کتاب کاله

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس