تقویت ظرفیت‌ نیروهای مسلح در بخش‌های مختلف به نفع آحاد جامعه است


تقویت ظرفیت‌ نیروهای مسلح در بخش‌های مختلف به نفع آحاد جامعه است

تهران-ایرنا- فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه تقویت ظرفیت نیروهای مسلح در بخش‌های مختلف به نفع آحاد جامعه است، گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا، ظرفیت‌های درمانی نیروهای مسلح به کمک وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمد، بنابراین لازم است به ایجاد مراکز درمانی ناجا در استان‌های مختلف اقدام کنیم.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در مراسم گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار که در بیمارستان ولی عصر(عج) ناجا برگزار شد، از طریق ویدئو کنفرانسی با روسا، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان های ۹ گانه ناجا گفت و گو کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم نظم و امنیت به ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: یاد شهدای مدافع سلامت را نیز گرامی می داریم و برای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) آرزوی طول عمر با برکت توام با صحت و سلامتی داریم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تقارن نامگذاری روز پرستار با ولات حضرت زینب (س) یادآور شد: از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور، شاهد هستیم که مدافعان سلامت، زینب وار به بیماران خدمات ارائه کرده و در خط مقدم صیانت از سلامت جامعه ایفای نقش می کنند.

سردار اشتری با اشاره به فرمایشات روز گذشته و همزمان با روز پرستار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) یاد آور شد: معظم له فرمودند امروز پرستاران در چشم مردم عزیزتر از همیشه هستند (نقل به مضمون)، خداوند را به پاس وجود چنین رهبر فرزانه ای که همواره قدردان خدمتگزاران نظام اسلامی و مردم ایران اسلامی هستند، شاکر هستیم؛ تدابیر حکیمانه معظم له همواره چراغ راه همه ماست و ما نیز به تاسی از فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی) امروز با حضور در بیمارستان ولی عصر(عج) ناجا و ارتباط ویدئو کنفرانسی با بیمارستان های ۹ گانه ناجا، بر آن شدیم تا قدرشناسی خود را از جامعه پزشکی، پرستاری، کادر درمانی و مدافعان سلامت اعلام و بگویم قدردان ایثارگری های مدافعان سلامت هستیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به نقش دستگاه های مسئول در مقابله با شیوع ویروس کرونا مطرح کرد: پس از شیوع ویروس کرونا شاهد نقش بی بدیل جامعه پزشکی، پرستاری و درمانی در صیانت از سلامت جامعه بودیم و هستیم، در این میان، نیروهای مسلح نیز دوشادوش کادر پزشکی و درمانی کشور ایفای نقش کردند و قطعا تا ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا، همراه و همدل مدافعان سلامت، از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

وی با اشاره به ظرفیت های درمانی ناجا اعم از بیمارستان های ۹ گانه نیروی انتظامی در سراسر کشور، درمانگاه ها و ... خاطر نشان کرد: در این ایام نیز چون گذشته، شاهد تلاش بی وقفه و شبانه روزی نیروهای شاغل در بیمارستان ها و مراکز درمانی ناجا هستیم و انصافا مدافعان سلامت در این زمینه خوش درخشیدند.

سردار اشتری با اشاره به آمار مراجعان به مراکز درمانی و بیمارستان های ناجا مطرح کرد: در خدمات دهی به مراجعان و بیماران، فارغ از نگاه سازمانی عمل کردیم و ظرفیت های درمانی ناجا صرفا در خدمت نیروهای پلیس و خانواده هایشان نبوده و آمار مراجعان و روند خدمات دهی موید این ادعا است؛ در اینجا به صورت ویژه از تمام نیروهای شاغل در بیمارستان ها و مراکز درمانی ناجا در سراسر کشور قدردانی می کنم که در ایام بحرانی شیوع ویروس کرونا، بار دیگر، ایثار و فداکاری خود را ثابت کردند و در مسیر خدمت به مردم و صیانت از سلامت جامعه، عده ای از مدافعان سلامت نیز به فیض شهادت نائل آمدند.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تقویت تجهیزات بیمارستان ها و مراکز درمانی ناجا تاکید و بیان کرد: معتقدم در هر شرایطی حفاظت و صیانت از سلامت کارکنان ناجا در اولویت است و در جریان اجرا و انجام ماموریت ها، مطلوب ترین و به روز ترین امکانات بایستی در اختیار کارکنان باشد، بنابر این لازم است که مراکز درمانی ناجا از لحاظ تجهیزات بیش از پیش تقویت شوند تا ضمن تسریع و تسهیل امور، روند خدمات دهی و میزان رضایت مندی مردم ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه تقویت ظرفیت های نیروهای مسلح در بخش های مختلف به نفع آحاد جامعه است، عنوان کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا، ظرفیت های درمانی نیروهای مسلح به کمک وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمد، بنابر این لازم است بر مبنای نیاز سنجی ها به ایجاد مراکز درمانی ناجا در استان های مختلف اقدام کنیم.

سردار اشتری با بیان اینکه همان گونه که تاکید کرده ایم مراکز دانشگاهی ناجا باید در حوزه دانش، مرجع باشد ادامه داد: بیمارستان ها و مراکز درمانی نیروی انتظامی نیز باید در ردیف برترین ها بوده و متخصص ترین افراد، جذب و به کار گیری شوند.

سردار اشتری با اشاره به اینکه نیروهای پلیس مدافعان امنیت هستند، یادآور شد: نیروهای شاغل در بیمارستان ها و مراکز درمانی ناجا، در دو جبهه صیانت از امنیت و سلامت مردم و جامعه، جانفشانی می کنند و بنده قدردان زحمات تک تک این عزیزان هستم.

پیش از سخنان سردار اشتری، سردار محمد رضا حسینی معاون بهداد ناجا، گزارشی از اهم اقدامات انجام شده، ارائه کرد و برخی از پرستاران نیز به نمایندگی از سایر کادر درمانی بیمارستان های ناجا، به بیان مطالب و نقطه نظرات خود پرداختند.

در این دیدار با اهداء لوح و هدیه از برخی از پرستاران بیمارستان ولی عصر(عج) ناجا تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس