کارخانه سیمان خلخال به زودی تعیین تکلیف می‌شود


کارخانه سیمان خلخال به زودی تعیین تکلیف می‌شود

استاندار اردبیل گفت:‌ کارخانه سیمان خلخال و سرمایه‌گذاری در این بخش که به حالت بلاتکلیفی افتاده به زودی با انتخاب سرمایه‌گذار جدید تعیین تکلیف خواهد شد.

اکبر بهنام‌جو یکم دی در جریان بازدید از طرح‌های توسعه اقتصادی شهرستان خلخال اظهار کرد: کارخانه سیمان خلخال که قرار بود توسط سرمایه‌گذاری شکل اجرایی و عملیاتی به خود بگیرد به دلیل شیوع بیماری کرونا و درگذشت سرمایه‌گذار به حالت بلاتکلیفی افتاده که قطعا با پیگیری نماینده این شهرستان در مجلس و همچنین مسئولان منطقه‌، در اولین فرصت این کارخانه با جذب سرمایه‌گذار جدید فعالیت خود را انجام خواهد داد.
وی تصریح کرد: در صورت نیاز رایزنی با سرمایه‌گذاران ملی نیز در حال انجام است تا کارخانه سیمان خلخال بتواند فعالیت خود را بعد از تکمیل و تجهیز بخش‌های مختلف از سر بگیرد.
استاندار اردبیل به اجرای طرح‌های متعدد گردشگری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ‌سال آینده پل معلق ازناو افتتاح خواهد شد و با فعالیت مجموعه اندبیل خلخال انتظار می‌رود گردشگران حضور بیشتری را در این منطقه داشته باشند.
بهنام‌جو ضرورت ساماندهی ورودی شهر خلخال را از سه منطقه یادآور شد و افزود: دو تا سه کیلومتر ورودی شهر از سه منطقه باید ساماندهی و در قالب میدان و یا بلوار شکل مناسبی به خود بگیرد تا گردشگران و مسافران از زیبایی‌های این منطقه استفاده کنند.
وی به مجموعه گردشگری بام خلخال نیز اشاره کرد و ادامه داد: این مجموعه که ترکیبی از شکل سنتی و مدرن است، تا پایان امسال آماده تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد که قطعا از ابتدای سال آینده و با حضور گردشگران رونقی مضاعف پیدا می‌کند.
بهنام‌جو در بازدید از گلخانه‌های شهرستان خلخال خاطر نشان کرد: 22 مجتمع گلخانه‌ای در خلخال در حال احداث است که با حضور سرمایه‌گذاران با تولید محصولات متنوع و اشتغالزایی مناسب زمینه رونق آنها بیش از گذشته فراهم می‌آید.
وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی استان نسبت به احداث 60 مجتمع گلخانه‌ای پروانه بهره‌برداری صادر کرده که با توجه به موقعیت جغرافیایی خلخال، بخش عمده‌ای از این مجموعه‌ها در جنوب استان اجرایی می‌شود.
استاندار اردبیل ادامه داد: قطعا جهاد کشاورزی در یک برنامه مدون دو ساله می‌تواند به توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و کشاورزی در حوزه‌های متعدد کمک کند که قطعا زیرساخت لازم نیز از سوی مدیران شهرستانی و استانی فراهم می‌آید.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!