پژوهشگران برتر پژوهشگاه مواد و انرژی ایران تجلیل شدند


پژوهشگران برتر پژوهشگاه مواد و انرژی ایران  تجلیل شدند

کرج - ایرنا - پژوهشگران برتر پژوهشگاه مواد و انرژی ایران مستقر در مشکین دشت استان البرز روز سه شنبه در سالن شهید بیات این پژوهشگاه مورد تجلیل قرار گرفتند.

رییس پژوهشگاه مواد و انرژی ایران در آیین تجلیل از این پژوهشگران گفت: امسال پژوهشگاه دارای پژوهشگر برگزیده و نمونه کشوری، یک شخصیت علمی برتر در حوزه انرژی های تجدید پذیرکشوری، ۲ پژوهشگر در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان، ۲ پژوهشگر برتر در سطح البرزاستان ، سه پژوهشگر رتبه اول تا سوم درحوزه پژوهشی پژوهشگاه و سه پژوهشگر رتبه اول تا سوم در فعالیت های فناورانه دارد.

دکتر علیرضا خاوندی افزود: پژوهشگران این پژوهشگاه امسال در زمینه انرژهای تجدیدپذیر، محیط زیست و فناوری به عنوان بسته تصفیه پساب های صنعتی و در حوزه ذره روب های صوتی و انرژی تجدیدپذیر موفقیت های خوبی را به دست آورده اند.

وی اظهار داشت: در حوزه مهندسی مواد و انرژی هر ساله این پژوهشگاه فعالیت هایی را انجام می دهد که تاکنون توانسته در زمینه فناوری موفقیت هایی را کسب و قرارداد همکاری منعقد کند.

وی افزود: در بخش چاپ مقالات علمی پژوهشگر نمونه کشور توسط وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری امسال از بین محققان پژوهشگاه مواد و انرژی انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه ۶ دستاورد علمی این پژوهشگاه تاکنون تجاری سازی شده است ، گفت: سیمان استخوانی و پکیج های تصفیه پساب های صنعتی عقد قرار بسته ایم ضمن آنکه در بخش باتری و ذره روب صوتی ، انرژی های تجدیدپذیر و انرژی سبز قرارداد همکاری به صورت کلان در حال انعقاد داریم.

رییس پژوهشگاه مواد و انرژی ایران گفت: پژوهشگاه یک مرکز پژوهشی است که هدف آن تنها پژوهش و فناوری و تبدیل آن به محصول و تولید انبوه است تا روانه بازار شود.

محققان این پژوهشگاه تاکنون اختراعات زیادی در سطح جهانی ، منطقه و کشور به ثبت رسانده که بخشی از این دستاوردها تجاری سازی شده است.
آبگرمکن خورشیدی و آب شیرین کن نمونه هایی از اختراعات محققان این پژوهشگاه است.
پژوهشگاه مواد و انرژی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری در مشکین دشت فردیس استان البرز مستقر است.

تجلیل از این پژوهشگران به مناسب هفته پژوهش انجام شد که امسال هفته پژوهش از ۲۲ تا ۲۸ آذر تعیین شده بود؛ پژوهشگاه مواد وانرژی تجلیل از برترین ها را به دلیل شرایط کرونایی با تاخیر برگزار کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر