اهالی قلم گلستان ارزش‌های دفاع مقدس را به متن‌ فاخر تبدیل کنند


اهالی قلم گلستان ارزش‌های دفاع مقدس را به متن‌ فاخر تبدیل کنند

گرگان - ایرنا - رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با تاکید بر ضرورت الگوآفرینی از حماسه‌سازان دفاع مقدس گفت: نبرد هشت ساله ایران با دشمن بعثی در تاریخ تمدنی کشور ما بی‌نظیر است و اهالی قلم گلستان باید با کمک و حمایت مسئولان و پیشکسوتان دفاع مقدس آن را به متن‌های قوی و فاخر تبدیل کنند.

به گزارش روز سه شنبه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان، عباس بایرامی در دیدار با نویسندگان دفاع مقدس این استان اظهار داشت: گلستان با توجه به حجم فراوان جامعه ایثارگری، زمینه‌ خوبی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس دارد و در این شرایط نویسندگان و پژوهشگران باید با انجام کارهای تحقیقی و پژوهشی، وظیفه انتقال و ثبت این ارزش ها را به عهده بگیرد.

وی به نبود بانک جامع کتاب‌ دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: بیشترین آثار دفاع مقدس مربوط به رمان‌، داستان کوتاه، تاریخ شفاهی و ادبیات کودک و نوجوان است.

رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس افزود: براساس هماهنگی انجام شده با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب‌های فاخر حوزه دفاع مقدس به صورت مستقیم و برخی کتاب‌ها از طریق ادارات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها حمایت مادی و معنوی می شوند.

بایرامی ادامه داد: جمع آوری صحیح و دقیق اتفاقات و رویدادهای دوران دفاع مقدس و تکمیل تاریخ شفاهی پس از انجام گفت و گو با یادگاران جنگ هشت ساله، نسل بعدی را در برابر توطئه دشمنان ایمن خواهد کرد.

۳۳ هزار رزمنده گلستان برای دفاع از میهن و پایداری انقلاب به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفته و در مناطق عملیاتی حضور یافتند و در این راه بیش از سه هزار و ۷۰۰ هزار شهید و حدود ۱۲ هزار جانباز و یک هزار و ۱۷۹ نفر آزاده کارنامه پرافتخار مردم این خطه شمالی ایران در طول جنگ تحمیلی است.

محل شهادت شهدای استان گلستان در ۷۷ منطقه جنگی ثبت شده که بیشترین فراوانی با نزدیک به ۴۰۰ شهید در شلمچه، بیش از ۲۵۰ شهید در مریوان، بیش از ۲۰۰ شهید در منطقه فاو عراق و حدود ۲۰۰ شهید در پاسگاه زید عراق بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟