مراجعه 4000 مخاطب در یک روز، نمایشگاه مجازی کتاب کرمان را تمدید کرد/ هدیه 200 هزار تومانی برای پرستاران


مراجعه 4000 مخاطب در یک روز، نمایشگاه مجازی کتاب کرمان را تمدید کرد/ هدیه 200 هزار تومانی برای پرستاران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از استقبال خوب مردم کرمان از نمایشگاه مجازی کتاب خبر داد و گفت: این استقبال گسترده طی دو روز گذشته موجب شد نمایشگاه تا...

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، روز گذشته با استقبال گسترده مردم جنوب کرمان از نمایشگاه مجازی کتاب، مدت برگزاری این نمایشگاه تا ساعت ۲۴ ششم دی ماه تمدید شد.

مراجعه 4000 مخاطب در یک روز، نمایشگاه مجازی کتاب کرمان را تمدید کرد/ هدیه 200 هزار تومانی برای پرستاران

* صفری: نمایشگاه مجازی کتاب جیرفت تمدید شد

حسین صفری، معاون اقتصاد و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، از تمدید نمایشگاه مجازی کتاب جیرفت خبر داد و بر تداوم برگزاری نمایشگاه‌های مجازی کتاب استانی با محوریت مناطق کم‌برخوردار، بعد از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران تاکید کرد.

وی گفته بود، روزهای گذشته شاهد افزایش قابل‌توجه فروش کتاب هستیم و به‌نظر می‌‌رسد، تبلیغات گسترده از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جیرفت در تقویت جریان فروش، بسیار موثر بود. علاوه ‌بر این نهاد‌های مختلفی از‌ جمله شهرداری جیرفت و البته ارسال ۲۰ هزار پیامک به شهروندان این منطقه در این جریان تاثیر‌گذار است.

* اسحاقی: مراجعه ۴ هزار نفر در یک روز به سایت نمایشگاه کرمان

حسین اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس درباره این نمایشگاه اعلام کرد: ابتدا قرار بود این نمایشگاه از ۲۹ تا سوم دی ماه برگزار شود، اما طی دو روز گذشته با حجم وسیعی از مراجعات به سایت مواجه شدیم. از این رو با توجه به بهره‌مندی همه علاقه‌مندان با هماهنگی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران زمان برگزاری تمدید شد.

وی با تاکید بر اینکه چون این نمایشگاه نخستین تجربه برگزاری نمایشگاه در فضای مجازی در حوزه کتاب بود، باید نقاط قوت و ضعف آن به درستی شناسایی و در دیگر نمایشگاه‌ها تقویت و برطرف شود، گفت: به نظر می‌رسد نمایشگاه مجازی می‌تواند استمرار داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار داشت: یکی از نکاتی که ابتدا کمی فرصت را برای علاقه‌مندان از دست داد، درخواست ارائه ایمیل در سایت نمایشگاه بود و چون اغلب دانش آموزان و متقاضیان ایمیل نداشتند باید به کافی نت مراجعه می‌کردند و با توجه به محدودیت‌های کرونایی این امر کمی مسئله‌ساز شد.

وی گفت: بلافاصله با هماهنگی پشتیبانی سایت و راهنمایی کارشناسان مسیر تسهیل شد. از این رو در حال حاضر مسیر روان شده است.

مراجعه 4000 مخاطب در یک روز، نمایشگاه مجازی کتاب کرمان را تمدید کرد/ هدیه 200 هزار تومانی برای پرستاران

اسحاقی با اشاره به اینکه روز گذشته نزدیک به ۴ هزار نفر به سایت مراجعه کردند، آن را بسیار مطلوب دانست و گفت: پیش از برگزاری نمایشگاه مجازی، نمایشگاه‌های کتاب فیزیکی برگزار می‌شد و ناشر باید از تهران یا مشهد و یا سایر استان‌ها کتاب را انتقال می‌داد و هزینه‌های جابه‌جایی و... بسیار بود. یکی از مزیت‌های نمایشگاه مجازی کتاب این است که ۴۸۸ ناشر برتر کشور از سراسر نقاط، در این نمایشگاه حضور دارند، مردم نیز در حوزه‌های مختلف می‌توانند آثار مورد نظر را تهیه کنند.

او ابراز داشت: از مزایای دیگر بهره‌مندی از «بن» است؛ چرا که در سامانه نمایشگاه بن قرار داده شده تا مردم جنوب کرمان به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. ‌این موضوع در مسیر تمرکززدایی اعمال شده است. برگزاری نمایشگاه مجازی تجربه خوبی شد تا چنانچه نمایشگاه فیزیکی را هم داشته باشیم در کنار آن بتوانیم بخشی را به شکل مجازی تدارک ببینیم تا مردم از مناطق محروم بتوانند از فرصت نمایشگاهی برای خرید کتاب استفاده کنند.

* ظرف ۲۴ ساعت کتاب به پست ارسال می‌شود

به گفته وی، ناشران موظف هستند پس از خرید و سفارش کتاب از سوی مخاطب، ظرف ۲۴ ساعت کتاب را به اداره پست تحویل دهند. شرکت پست نیز موظف است ۳۶ تا ۴۸ ساعت بعد کتاب را به دست مخاطب برساند. ارسال کتاب‌ها رایگان است و این از مزایای نمایشگاه مجازی محسوب می‌شود.

اسحاقی همچنین به موضوع زیرساخت‌ها و پشتیبانی این نمایشگاه فیزیکی کتاب هم تاکید کرد و گفت: دسترسی به سامانه نمایشگاه کتاب کرمان به سهولت انجام شد و راحت است. پیش از آغاز نمایشگاه سعی کردیم مردم را مطلع کنیم چرا که هر سال در این بازه مردم منتظر برگزاری نمایشگاه استانی بودند. برای همین نمایشگاه مجازی جایگزین نمایشگاه به دلیل کرونا شد و آمار نشان می‌دهد انصافا ۷۰ درصد مردم از برگزاری این نمایشگاه راضی هستند و ابراز رضایت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در پایان گفت: ۹۰ درصد ناشران استان کرمان در نمایشگاه مجازی کتاب شرکت کرده‌اند؛ ضمن اینکه شاهد حضور ۴۸۸ ناشر با ۹۴ هزار عنوان کتاب هستیم.

گفتنی است، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران هدیه ویژه‌ای مخصوص روز پرستار به پرستاران منطقه جنوب کرمان اهدا کرد. از این رو به‌مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب(س) مبلغ ۲۰۰ هزار تومان اعتبار خرید کتاب از نمایشگاه، براساس فهرست ارسالی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه حنوب کرمان به پرستاران این منطقه پیش‌بینی شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق