مثبت شدن تست کرونای 376 نفر در پارس‌آباد


مثبت شدن تست کرونای 376 نفر در پارس‌آباد

فرماندار پارس‌آباد گفت: در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، تست کرونای 376 نفر در پارس‌آباد مثبت اعلام شده و تحت قرنطینه خانگی قرار گرفتند.

امامی سوم دی ماه در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا در شهرستان پارس‌آباد اظهار کرد: در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، شرایط مطلوبی را در پارس‌آباد شاهد هستیم به طوریکه بیش از 98 درصد جمعیت این شهرستان توسط بسیجیان تحت غربالگری و تست رایگان قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: از مجموع یک‌هزار و 800 تست‌ انجام شده کرونا در این شهرستان، تست کرونای 376 نفر مثبت اعلام شده که در نقاهت‌گاه‌ها و منازل خود تحت قرنطینه قرار گرفتند.
فرماندار پارس‌آباد گفت: با چنین اقداماتی بوده که وضعیت قرمز شهرستان به نارنجی تبدیل شده و با فروکش کردن این بیماری در شهرستان پارس‌آباد، در هفته‌های آینده شاهد حاکم شدن وضعیت زرد در این شهرستان خواهیم بود.
امامی افزود: همچنان ادامه اجرای این طرح را در قالب بسته‌های بهداشتی و حمایتی معیشتی در سطح شهرستان شاهد هستیم به طوریکه 13 اکیپ مجهز پزشکی در اجرای این طرح مشارکتی جدی دارند تا افراد مشکوک شناسایی و تست کرونا از آنها به عمل آید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: 43 پایگاه سلامت در این شهرستان با همکاری بسیج به محل مراجعه عموم شهروندان تبدیل شده تا تحت مداوا قرار گرفته و با نظارت و پایش دقیق بیماری کرونای آنها مداوا شود.
امامی به برگزاری مانور رعایت فاصله‌گذاری در این شهرستان با هدف گوشزد کردن این موضوع که فاصله‌ها باید در محیط کار و خانه در تماس‌های روزانه برقرار باشد، اضافه کرد: امیدواریم با چنین اقداماتی آگاه‌سازی عمومی در جهت رسیدن به نقطه مطلوب و فروکش شدن شیوع بیماری کرونا را در این شهرستان مرزی شاهد باشیم.
وی بیان کرد: شرایط با توجه به کنترل‌ها و نظارت‌ها و همچنین همراهی مردم رو به مطلوبیت است و به نظر می‌رسد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین اصول مورد تاکید در ماسک‌ زدن و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دوری از تجمعات بتوانیم بر این بیماری غلبه کنیم.
اکثر شهرهای استان اردبیل در وضعیت نارنجی قرار دارند به طوری که در شبانه‌روز گذشته پنج نفر از هموطنان در استان اردبیل به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان باخته و تعداد بستری‌ها نیز به 37 نفر کاهش پیدا کرده که در مجموع در بیمارستان‌های استان 296 نفر به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند که با توجه به فصل زمستان و خطرناک بودن شیوع این بیماری، تاکید مجدد بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از تجمعات و همچنین مسائل مورد تاکید در این زمینه است تا از شیوع و گسترش بیماری جلوگیری شود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان