آخرین آمار کرونا در ایران 3 دی 99 + جزئیات


آخرین آمار کرونا در ایران 3 دی 99 + جزئیات

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت 153 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به 54 هزار و 156 نفر رسید.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، سیما سادات لاری روز چهارشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (سوم دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۲۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۷۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور بهیک میلیون و ۱۷۷ هزار و ۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۹۱۴ هزار و ۱۹۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۴۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۷ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۵۶۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: هم اکنون بر اساس آخرین تحلیل ها، ۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا نداریم.

سخنگوی وزارت بهداشت با تشریح روند اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان گلستان با همکاری وزارت بهداشت، نیروی مقاومت بسیج و هلال احمر و کمک خیرین به ۲۶۰۰ خانواده فقیر در این استان گفت: با وجود کاهش روند بروز و مرگ کرونا در اکثر مناطق کشور، وضعیت بندرگز در استان گلستان، رضوانشهر در استان گیلان و رامسر و نوشهر ناپایدار است.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۷۷ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده‌اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت هشتمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، ایتالیا، انگلیس و فرانسه بیش از ایران بوده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان که موجب افزایش سرایت و بیماری زایی آن شده، نگرانی های جدیدی را در سطح دنیا به وجود آورده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر