راه اندازی کمپین زنان جوان مسلمان در کانادا برای حفاظت از محیط زیست


راه اندازی کمپین زنان جوان مسلمان در کانادا برای حفاظت از محیط زیست

زنان جوان مسلمان در کانادا کمپین هایی را برای حمایت و حفاظت از محیط زیست مبتنی بر اعتقادات وخود و آنچه دین اسلام بر آنها تاکید دارد راه اندازی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « theconversation»، زنان جوان مسلمان در کانادا کمپین هایی را برای حمایت و حفاظت از محیط زیست مبتنی بر اعتقادات وخود و آنچه دین اسلام بر آنها تاکید دارد راه اندازی کرده اند.

چند هفته قبل از قرنطینه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که 2020 یک سال محوری برای چگونگی رسیدگی به تغییرات اقلیمی خواهد بود،اما جلسات بین المللی به دلیل همه گیری کرونا به تعویق افتاده و واقعیت آشکار این است که 2020 یکی از گرمترین سالهایی است که تا کنون به ثبت رسیده است.

اقدام گسترده مبتنی بر ارتباط عمیق بین مردم و زمین ممکن است فضای امیدوارکننده ای را برای حل مشکلات اقلیمی به وجود بیاورد و زنان مسلمان در کانادا تلاش کرده اند تا چنین شرایطی را به وجود بیاورند.

هدف زنان مسلمان این است که انگیزه افراد برای ارتباط با زمین و هدایت فعالیت های زیست محیطی را زیاد کنند.

این زنان جوان مسلمان برای ایجاد فضاهای فعالانه از مرزها عبورکرده اند و تلاش آنها انجام اقداماتی بر پایه و اساس مذهب است که واقعیت های اجتماعی و سیاسی را با هم ادغام می کند.

از نظر تاریخی ، دانشمندان مسلمان مطالعه طبیعت را با درک از خدا همراه کرده اند و در قرآن کریم آمده است که چگونه آگاهی زیست محیطی در هر جنبه از زندگی نفوذ می کند و طبیعت را به عنوان یک سیستم کامل ، پیچیده ، منسجم و وابسته به یکدیگر توضیح می دهد و این اهمیت شناخت و حفظ میزان یا تعادل را برجسته می کند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی پیکر